Európai gázipari hírek
2019. február 27.
Németország LNG-terminálok építését tervezi, közben az év végére megindulhat a földgáz az Északi Áramlat 2 vezetéken is, és folytatódik a román-moldáv gázvezeték építése is.
Németország LNG-terminálokat készül építeni földgázimport fogadására
Legalább két cseppfolyósított földgáz (LNG) szállításokat fogadó terminált tervez építeni Németország Peter Altmaier gazdasági miniszter február közepén tett bejelentése szerint.
A miniszter amerikai és német energiaipari vezetők előtt tartott beszédében reményét fejezte ki, hogy a jelenleg vizsgált három helyszín - Brunsbuettel, Stade és Wilhelmshaven - közül kettő estében "belátható időn belül" megépül az LNG-fogadó terminál.
Elmondta: az atomenergiából való kiszállás és a szénre támaszkodó energiatermelés súlyának csökkentése miatt Németországnak egyre inkább földgázzal kell kiegészítenie a megújuló energiahordozók kiaknázását. Az Egyesült Államok intenzív politikai nyomást gyakorol Németországra vezetékes orosz gázszállításoktól való függőségének a csökkentésére és gázigényének fedezésére LNG-importtal.
A német gazdasági miniszter kijelentette, hogy az LNG-importot nem tekintik a vezetékes szállítások alternatívájának, az Ukrajnát megkerülő Északi Áramlat 2 gázvezeték pedig megépül. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy reményeik szerint Ukrajnán keresztül is folytatódnak majd az orosz gázszállítások és Ukrajna nem esik el a szállítások tranzitdíjától. "A célunk az, hogy Ukrajna és Oroszország mielőbb új megállapodásra jusson" - mondta.
Az év végére megindulhat a földgáz az Északi Áramlat 2 vezetéken
Az Északi Áramlat 2 gázvezetékkel kapcsolatban február elején az osztrák OMV is megszólalt. Manfred Leitner vezérigazgató a cég éves eredmény-beszámolóján hangsúlyozta, a vállalat az idén finanszírozni tervezi az Északi Áramlat 2 gázvezeték-projekt kivitelezési költségének teljes ráeső részét és az év végére már meg is indulhat a gázszállítás a vezetéken
A gázvezeték-projekt 9,5 milliárd eurós kivitelezési költségének egy tizede esik az OMV-re és ebből már 600 millió eurót ki is fizetett. "Abból indulok ki, hogy 2019-ben a fennmaradó összeget teljes egészében ki fogjuk fizetni" - közölte Manfred Leitner.
Véleménye szerint az év végére a terveknek megfelelően megindul az orosz gáz szállítása a vezetéken a németországi fogadóállomásra. "Ehhez már csak Dánia beleegyezése hiányzik" - mondta, megjegyezve, hogy az Északi Áramlat 2 vezeték egy alternatív nyomvonallal is rendelkezik, amelynek a környezeti hatástanulmányát már minden egyes, a projektben érintett ország elfogadta. A gázvezetékből már 600 kilométert, a teljes hossznak mintegy a felét már lefektették.
Az OMV vezére szerint Európa gázimport igénye a 2030-as évekre több mint 400 milliárd köbméterre emelkedik a jelenlegi mintegy 300 milliárd köbméterről. Kifejezte határozott meggyőződését, hogy ekkora felhasználási igényt lehetetlen lenne pusztán cseppfolyósított földgáz (LNG) importjával fedezni. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy mint fosszilis energiahordozót hiba lenne a földgázt a szénnel klímapolitikai szempontból egy kalap alá venni. "A földgáz nem a probléma, hanem a megoldás része" - szögezte le.
Bővül az európai infrastruktúra (illusztráció)
Moldovában elkezdték építeni a román-moldáv gázvezeték második szakaszát
A Moldovai Köztársaságban elkezdődött a román-moldáv gázvezeték megépítésének második szakasza, amely a moldovai Ungheni és Chisinau között fog megépülni - jelentette be február közepén a Transgaz román állami vállalat.
A romániai gázvezeték-hálózatot kezelő román állami Transgaz az azonos tevékenységgel rendelkező moldovai Vestmoldtransgaz tulajdonosa is. A moldovai Ungheni és Chisinau között 120 kilométer hosszú gázvezetéknek kell megépülnie, amely folytatása lesz a 2014-ben átadott romániai Iasi és Ungheni között megépült vezetéknek.
Az interkonnektort három román cégből álló konzorcium fogja megépíteni. Januárban a kivitelező felek 38 millió euró értékű hitelről állapodtak meg a luxemburgi székhelyű Európai Beruházási Bankkal. A román-moldáv gázvezetéket azért építik, hogy valós alternatívát teremtsenek az orosz gázra és megerősítsék Moldova gazdaságát.
Forrás: MTI
Fotó: Thinkstockphotos.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?