Gyengélkedett tavaly a Caterpillar
2014. január 27.
Gyenge évet zárt a Caterpillar: a cég tavalyi éves bevétele 55,65 milliárd dollár volt az előző évi 65,87 milliárd dollár után, a részvényenkénti nyereség 5,75 dollárra csökkent a 2012. évi 8,48 dollárról.
Tavaly az utolsó negyedévben a világ egyik legnagyobb építőipari jármű- és eszközgyártója, az amerikai Caterpillar bevétele 14,40 milliárd dollár volt, 10 százalékkal esett a 2012 negyedik negyedévi 16,07 milliárd dollárhoz képest. Ezzel párhuzamosan a negyedéves nyereség nőtt, 2013 október-decemberében 1,54 dollár volt a részvényenkénti profit, míg 2012 utolsó három hónapjában 1,04 dollár.
A cég január 27-ei, hétfői közleménye szerint továbbra is óvatosak, és "kemény döntéseket hoznak", hogy a jövőben jobb helyzetben lehessenek. Kedvező fejleményként említették, hogy néhány mutató a világgazdaság helyzetének javulására utal, de a Caterpillar várakozásai szerint az egyik legfontosabb ügyfélkörüknek számító bányaipari cégek valószínűleg csökkentik kiadásaikat 2014-ben.
A saját részvényeiket pakolják (illusztráció)
A Caterpillar 2014 első negyedévében 1,7 milliárd dollárért vásárol saját részvényeket, ezzel befejezi korábbi 7,5 milliárdos sajátrészvény vásárlását. Már ekkor 45 százalékos bevételcsökkenésről szóltak a hírek. Ugyanakkor a cég azt is bejelentette, hogy a 7,5 milliárdos program után rögtön beindít egy 10 milliárdos részvényvásárlási programot. A Caterpillar vezetősége bízik a cég teljesítményében, ezért jó befektetésnek tartja az üzletet.
A vállalat 2013-ban átstrukturálással akarta növelni versenyképességét, alkalmazottainak számát 118,5 ezerre csökkentette a 2012-es 125 ezerről. Ennek része volt, hogy tavaly bejelentette, bezárja torontói alagútfúrógép-gyártó üzemét, és kiszáll az alagútfúrógép-gyártásból a cég, ahogy azt korábban mi is megírtuk. A társaság az idén a tavalyival gyakorlatilag megegyező, 56 milliárd dollár bevételt vár.
Forrás: MTI
A kép forrása a Morguefile.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?