Hazai hírek

Átadták a Selena Hungária Kft. új raktárcsarnokát, az újHÁZ Centrum felmérést készített az áremelkedések hatásairól, családbarát cégeket díjaztak.

2021. december 09.

Selena Hungária Kft. 

Több mint ötven százalékkal nőtt az építőipari vegyi anyagok forgalmazásával foglalkozó pécsi Selena Hungária Kft. raktározási kapacitása egy december elején átadott új, több mint százmillió forintból kialakított, 1500 négyzetméteres csarnoknak köszönhetően.

A létesítményt a lengyel tulajdonú Selena csoport magyarországi jelenlétének huszadik évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen adták át a baranyai megyeszékhelyen.

Farkas Tamás, a társaság ügyvezetője az eseményen elmondta: a beruházásra a folyamatos növekedés miatt volt szükség, hiszen az elmúlt 10 évben a cég forgalma megháromszorozódott, az előző raktárépület viszont már nem tudta kiszolgálni a társaság igényeit.

Slawomir Majchrowski, a Selena csoport alelnöke kiemelte: a cég által előállított anyagok a világ élvonalába tartoznak mind a minőségüket, mind az értékesített mennyiséget tekintve. Közölte: bizonyos termékeikkel piacvezetők, például az egykomponensű poliuretán hab tekintetében cégük a világ három legnagyobb gyártójának egyike.

Jerzy Snopek, Lengyelország rendkívüli és meghatalmazott budapesti nagykövete beszédében nagyra értékelte, hogy a Selena húsz esztendeje van jelen Magyarországon és annak ellenére produkál évről évre egyre nagyobb eredményeket, hogy a világot lassan két éve sújtja a pandémia.

A magyarországi társaság tájékoztatása szerint a 35 céggel 18 országban jelen lévő és mintegy 2000 alkalmazottnak munkát biztosító, 1992-ben Lengyelországban alapított Selena csoport világviszonylatban az építőipari vegyi anyagok vezető forgalmazója és az egyik legnagyobb poliuretánhab-gyártója. A vállalat termékkínálatában megtalálhatók a habok, tömítők, ragasztók, vízszigetelő termékek, hőszigetelő rendszerek, rögzítők és egyéb kellékek.

A csoport magyarországi, a termékek forgalmazását végző leányvállalata, a 21 embert foglalkoztató pécsi székhelyű Selena Hungária Kft. 2001-ben kezdte meg működését. A társaság a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 2020-ban több 1,9 milliárd forint nettó árbevételt ért el 72 millió forintos nyereség mellett, míg 2019-ben 1,65 milliárd forint bevétel mellett 42 millió forintos eredménnyel zárt.A társaság bevétele 2021 végére várhatóan meghaladja majd a 2,3 milliárd forintot.

újHÁZ Centrum

Nem fog jelentősen csökkenni az építőipari alapanyagok ára a jövőben, legfeljebb egyes termékek ára korrigálhat kisebb mértékben - mondta az újHÁZ Centrum szerdai sajtóbeszélgetésén az építőanyagkereskedő-hálózat vezérigazgatója.

Rázsóné Szórády Csilla szerint az alapanyagárak augusztusi tetőzését csak azoknál a termékeknél követte kisebb visszaesés, amelyeknél rendkívüli okokra volt visszavezethető a drágulás. Gondot jelentett az ellátás is, ezért sokszor nem az a legfontosabb kérdés, mi mennyibe kerül, hanem lehet-e egyáltalán kapni - hangsúlyozta.

Tapasztalataik szerint nem az építőipari alapanyagok jelentik az egyetlen gondot, hiszen a logisztika, a telekárak, vagy a növekvő munkaerőköltség szintén a drágulást erősíti. A vezérigazgató szerint ezért érdemes begyűjteni a naprakész információkat, és minél korábban elkezdeni a tervezéseket.  

Az újHÁZ Centrum felmérést is készített az áremelkedések hatásairól. A visszajelzések szerint a felújítást vagy építkezést tervezők is főképp az áraktól, a szakember- és alapanyaghiánytól tartanak. Meglepően nagy aránynak nevezték, hogy a válaszolók 18 százaléka halasztott el felújítást, 4 százalékuk pedig építkezést. A kutatás alapján jövőre a magyarok 3 százaléka tervez építkezést, 21 százaléka pedig felújítást - tették hozzá.

Megkérdezték a kivitelezőket is, így kiderült, hogy a kétharmaduk 1 és 6 hónap közötti megbízási időkkel számol jövőre, ötödük 6-12 hónappal, vagy akár egy évnél is hosszabb idővel. Majdnem minden második további drágulásra készül, harmaduk pedig nem tudja megítélni a változásokat, vagy termékenként különböző folyamatokra számít.

A kutatás adatfelvétele 2021 novemberében zajlott. Az 1071 kitöltő válaszai alapján létrejött minta reprezentatív a 18 és 59 év közötti, okostelefonnal rendelkező magyar lakosságra kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint - írták.

Az újHÁZ Centrum hálózata több mint 80 kereskedésből áll. A tavalyi 71,4 milliárd forintos árbevételből majdnem 21 milliárd a Budapest környéki régióból származik. A vállalat piaci részesedése meghaladja a 10 százalékot - közölték.  

Az Év Családbarát Vállalata díjak

Átadták Az Év Családbarát Vállalata díjakat november végén a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány szervezésében Budapesten. A díjkiosztó gálán Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszter, a gála fővédnöke köszöntötte a díjazottakat. Az idén 39 vállalat kapott családbarát címet, közülük hárman fődíjat, öten különdíjat érdemeltek ki. Két kategória fődíjasa is a hazai építőiparral kacsolatban álló vállalat lett.

A középvállalati kategória fődíjasa a VEMÉV-SZER Építő- és Szerelőipari Kft. Ismertették, hogy a magyar tulajdoni hátterű 103 fős építőipari vállalkozás a gyermekek születését munkaidő-kedvezménnyel támogatja. Példaértékű a magas színvonalú Balaton parti céges nyaraló a munkatársak számára. Gyermekbarát irodai légkörben a gyermekeket bármikor fogadják. A vállalat egy munkavállalónál egy örökbefogadást is nagyvonalúan és empatikus módon támogatott. Számos helyi civil szervezetet és alapítványt támogatnak.

A nagyvállalati kategória fődíjasa a Praktiker Kft. Az 1645 fős magyar nagyvállalat már többször elnyerte a családbarát vállalat címet, fejlődésüket és elkötelezettségüket a zsűri már ismerte. "Számíthatsz Ránk!" programjuk fókuszában a kollégák és családjuk áll, jogi, pénzügyi, pszichológiai, egészségügyi tanácsadást nyújtanak számukra.

Lojalitás Programjuk keretében olyan ötletes kuponokkal ajándékozzák meg kollégáikat, mint Praktiker sofőrszolgálat, születésnapi bónusz szabadnap, masszázs, egészségkupon. Anyagi és egyéb juttatásokkal minden nagyobb életesemény alkalmával, és az év minden jeles ünnepén gondolnak kollégáikra és családjukra. Egyedi élethelyzetekre egy segélyalapból külön támogatásra van lehetőség.

Az irodai munkatársaknak nagyfokú rugalmasságot, a fizikai dolgozóknak jelenléti bónuszt adtak a pandémiás helyzet kitörése óta. A gyors és direkt kommunikáció érdekében PrakTEAM néven applikációt vezettek be. A cég különböző helyzetekre adott válaszait és korábbi pályázatait látva olyan szervezet, ahol a legrosszabb helyzetből is rendre valami a kollégák és családjaik számára pozitív cselekvés következik - hangzott el a méltatásban.

Forrás: MTI

Fotó: Bahir.hu, Gettyimages.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©