Hazai hírek
2022. január 14.
Srí Lankán építkezhet a Betonútépítő Zrt.
Megkezdődik Srí Lankán a dél-ázsiai térség valaha volt legnagyobb magyar útépítési projektje, amelynek keretében a Betonútépítő Zrt. két nagy felüljárót épít meg a főváros közelében - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter január első felében az ország fővárosában, Colombóban.
A minisztérium kapcsolódó közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a kormány mindig is kiemelt támogatást biztosított a nemzetközi piacokra kilépő és ott sikereket elérő magyar vállalatoknak.
"Most olyan sikertörténet indul el, amelynek keretében egy magyar építőipari vállalat a valaha volt legnagyobb magyar útépítési projektet valósítja meg a világnak ebben a térségében" - fogalmazott.
Tájékoztatása szerint a húszmilliárd forintos fejlesztés keretében két nagy felüljárót épít meg Colombo közelében a Betonútépítő Zrt., ezzel is hozzájárulva a helyi autópálya-fejlesztési program sikeréhez. A beruházás a magyar Eximbank kötött segélyhitelével valósul meg.
A projekt előreláthatólag 2023 októberére fog lezárulni. Az építkezéshez szükséges fémszerkezeteket már gyártják Nyíregyházán, s idén márciusban megkezdődik a kiszállításuk, így májusban elindulhat a munkálatok látványos része.
A Hódút Kft. építheti az M44-es záró szakaszát
Gyula, 2021. január 13., szerda (MTI) - A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. január közepén.
Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani.
Az építkezés az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül.
Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd-Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át. A nyomvonal Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad; majd csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz.
A Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszt még M8 gyorsforgalmi útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44 gyorsforgalmi útként kerül sor - közölte a NIF.
A NIF azt írta, "a szerződés hatályba lépése a forrástól függ". Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a "záró" szakasz, nem válaszoltak. A várakozások szerint 2025-től végig gyorsforgalmi úton elehet majd közlekedni Békéscsaba és Budapest között. Lakitelektől Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya.
A Puskás Aréna rekonstrukciója díjat nyert a Mapei referenciaépületek világversenyén
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a január első felében kiadott kapcsolódó közleményben elmondta: a Puskás Aréna rekonstrukciója nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő színvonalú beruházás, "mégsem volt könnyű dolga".
Hozzátette: "a magyar pályázat monumentális beruházásokkal versengett, ráadásul a szokásosnál is erősebb és szélesebb mezőnyben, mert tavaly a Covid miatt elmaradt a beruházások seregszemléje. Büszke vagyok, hogy részt vehettünk ennek a jövőbe mutató épületnek a megalkotásában."
A stadion rekonstrukciója az elmúlt évek egyik legnagyobb hazai sportberuházása volt. A Mapei Kft. a szerkezetépítéstől bekapcsolódott a munkálatokba. Részt vett az épület jellegét meghatározó kard pilonok rögzítésében és lehorgonyzásában, vízszigetelési és betonjavítási munkákban, műgyanta és látszóbeton felületek, valamint burkolat kialakítási munkálatokban. A beruházás a Magyar Építő Zrt. és a ZÁÉV Zrt. fővállalkozói konzorciumának kivitelezésében valósult meg, Skardelli György (Közti Zrt.) tervei alapján.
A Mapei-csoport leányvállalatai között 19. alkalommal megrendezett Reference Grand Prix-versenyre több száz kiemelkedő pályázat érkezett a világ minden tájáról.
Forrás, fotó: MTI
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?