Hírek Európából
2019. január 25.
Angliában helyreállították a világ első öntöttvas hídját, Berlinben óriási beruházás zajlik, Kalinyingrádnál pedig úszó LNG-terminált avattak. Körkép a kontinens beruházásairól.
Egyesült Királyság, London
Történetének eddigi legnagyobb helyreállítási munkálatait követően újra megnyílt január 8-án a világ első öntöttvas hídja Angliában. 3,6 millió font (1,3 milliárd forint) költségű munkálatoknak köszönhetően a nyugat-közép-angliai Shropshire grófságban lévő Iron Bridge visszakapta eredeti vörösesbarna színét.
Az 1779-ben emelt szerkezetre, amely a körülötte fekvő, muzeális értékű iparterülettel együtt ma már a világörökség része, az ipari forradalom szimbólumaként tekintenek.Az egy éven át tartó helyreállítási munkálatokkal a Severn folyót átívelő hidat sikerült megőrizni a jövő nemzedékei számára.
Hat festő munkájának és 2400 liter festéknek köszönhetően a híd ma ismét olyan színű, mint ahogy William Williams megörökítette az Öntöttvas híd Coalbrookdale mellett (Cast Iron Bridge near Coalbrookdale) című 1780-as festményén, amely a vasszerkezetet ábrázoló egyik legkorábbi alkotás.
Kate Mavor, a helyreállítást végző műemlékvédelmi szervezet, az English Heritage vezérigazgatója a hétfő esti ceremónián elmondta, hogy az Iron Bridge-hez hasonló, történelmi jelentőségű építmények megóvása a szervezet elsődleges céljai között szerepel.
Az Iron Bridge egy korábbi fotón
Oroszország, Kalinyingrád
Oroszország európai exklávéjának számító Kalinyingrádi területen úszó cseppfolyósított földgáz- (LNG-) fogadó és visszagázosító állomást helyeztek üzembe. A január 8-án tartott ünnepélyes átadón részt vett Vlagyimir Putyin orosz elnök is, aki szerint az ország első úszó LNG-fogadó és visszagázosító termináljának üzembe helyezésével Kalinyingrád megye számára megszűntek a tranzitból fakadó kockázatok.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a csővezetékes gázszállítás olcsóbb, gazdaságosabb, így az évi 2,7 milliárd köbméter gáz előállítására képes terminál valószínűleg tartalékkapacitás marad.
A nap folyamán leállították a szállítást a Minszk-Vilnius-Kaunas-Kalinyingrád csővezetéken, így a Lengyelország és Litvánia közé ékelődő orosz exklávé gázellátása teljes egészében terminálon keresztül zajlott. Az állomás napi 13,2 millió köbméter gáz előállítására képes, amivel kielégítheti a régió igényeit.
Az Interfax hírügynökség szerint új fogadó és cseppfolyósító terminál feladata a Kalinyingrádi megye gázellátásának biztosítása a litván gáztranzit esetleges zavarai esetén. A hírügynökség úgy tudja, hogy az üzem éves kapacitása 3,7 milliárd köbméterre futtatható fel.
Kalinyingrád látképe
Németország, Berlin
Berlin második világháború utáni történetének legnagyobb szabású magánberuházását indítja el a Siemens, a német fővárosban alapított iparvállalat 600 millió euróból (200 milliárd forint) építi meg új innovációs központját, erről szerdán írtak alá még tavaly ősszel, október végén megállapodást a városvezetéssel.
A vállalat számos lehetséges beruházási helyszínt megvizsgált, Berlin a többi között ázsiai és amerikai városokkal szemben került ki győztesen.
Az innovációs központot a vállalat "szülőhelyén", a Siemensstadt nevű negyedben építik ki. A városvezetés az infrastruktúra fejlesztésével, például a megfelelő internetkapacitás biztosításával és a műemléki védettségű ipari épületek átalakítását szabályozó előírások rugalmas alkalmazásával segíti a beruházást.
A Siemens Campus főleg kutatás-fejlesztési laboratóriumokból és technológiai innovációval foglalkozó induló vállalkozások - startup cégek - munkájához szükséges irodákból áll majd, de építenek szállodát, iskolát és 200 ezer négyzetméteren lakásokat is. A társaság egyebek mellett a mesterséges intelligenciával és az elektromos mobilitással kapcsolatos fejlesztéseit végzi majd a központban, amely 2030-ig épül fel.
A Siemens új városnegyedének látványterve
Forrás: MTI
Fotó: Wikipédia/Nilfanion/A.Savin, Siemens.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?