Kartellezés miatt büntették meg a Holcimet Brazíliában

Átszámítva 170 millió eurós (bő 50 milliárd forint) bírságot kapott Brazíliában a Magyarországon is érdekelt svájci Holcim építőipari vállalat.

2014. június 03.

Átszámítva 170 millió eurós (bő 50 milliárd forint) bírságot kapott Brazíliában a Magyarországon is érdekelt svájci Holcim építőipari vállalat, öt helyi vállalattal kötött ármegállapodás miatt - közölte a brazil versenyhivatal.

A versenyhivatal összesen nagyjából egymilliárd euró (több mint 300 milliárd forint) büntetést szabott ki a hat cégre eljárásában, amelyet még 2006-ban indított, és amelyben több vezető cementgyártó üzleti gyakorlatát vizsgálta.

A Holcim közölte: megtámadja a döntést, mert, mint állította, mindig a hatályos versenyszabályoknak és jogi előírásoknak megfelelően járt el.

A brazil versenyhivatal szerint a Holcim, amelynek több mint 85 százalékos a piaci részesedése Brazíliában, a gazdasági versenyre vonatkozó szabályok megszegésével évi mintegy 465 millió euró (141 milliárd forint) kárt okozott a brazil piacon.

Összejátszottak egymással (illusztráció)

A többiek

A kartellvádban érintett volt egy másik nagy európai cementgyártó, a Magyarországon szintén jelenlévő francia Lafarge is, de a párizsi székhelyű nagyvállalat még 2007-ben közös megegyezéssel lezárta az ügyet. A megállapodás keretében a Lafarge 14 millió eurót (4,2 milliárd forint) fizetett a brazil államnak. A német HeidelbergCement nincs a büntetettek között.

A most bírsággal sújtott cégeknek ezenkívül meg kell válniuk bizonyos üzleti tulajdoni részeiktől és a jövőben korlátozásoknak vetik alá őket, amikor állami bankok általi finanszírozásról van szó.

A cementgyártók a brazil piac 85 százalékát ellenőrzik, és a kartellhivatal szerint a verseny akadályozásával 1,4 milliárd real összegű költséget okoztak.

Brazil helyzet

A brazil építőiparnak emellett mostanában sokkal kínosabb dolga is akad. Úgy tűnik, hogy több a nyári labdarúgú világbajnokságra éplülő stadion gyakorlatilag az utolsó pillanatban fog elkészülni - lesz olyan, ahol teljes értékű főpróba nélkül futnak neki az első világbajnoki mérkőzésnek -, a repülőterek és a pályaudvarok egy része talán akkor sem.  A csúszások mögött a legtöbb elemzőő szintén korrupciós okokat sejt.

Forrás: MTI, Vg.hu, Origo.hu

Fotó: Thinkstockphotos.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©