Két új gyárat nyitott Indiában a JCB
2014. november 14.
A brit építőgépgyártó óriás két új gyáregység felavatásával ünnepelte indiai jelenlétének 35 éves évfordulóját. Az északnyugati Dzsaipur városában nyíló két üzem 1000 embert fog foglalkoztatni, ha eléri teljes kapacitását.
A beruházás 62 millió fontba (100 millió dollár, 23,7 milliárd forint) került a vállalatnak, és összsen 115 hekátáron terül el, melyen 93 ezer négyzetméter gyártási terület van. A két üzemben a kompaktrakodók, teleszkópos rakodók és a kotró rakodók számára fognak alkatrészeket gyártani, az indiai piacra.
Bamford a vállalat vezér-igazgatója a megnyitón azt mondta, hogy soha nem gondolta volna azt, hogy a JCB ilyen sikeres lesz Indiában, ennek kulcsát a sok befektetésben látja. Ha majd a piac Európában fellendül, Bamford szerint a JCB gyártókapacitása így készen áll, a megnövekedett igényeket ott is kielégíteni.
A JCB elnöke Lord Bamford (balra) és Rádzsasztán szövetségi állam vezető minisztere Ráje Vasundhara, a két új gyár megnyitóján
India amúgy mostanában a gazdasági reformjaival került a hírekbe. A kormány még októberben napirendre tűzte a kisebb állami vállalatok értékesítésének és a bányaipar reformjának kérdését. Tervezik, hogy a parlament elé terjeszti a biztosítási ágazat liberalizálásáról szóló törvényjavaslatot, amelynek elfogadásához azonban többpárti konszenzus szükséges, mivel a kormánynak nincs többsége a felsőházban.
A júliusban előterjesztett költségvetésben a pénzügyminiszter 9,5 milliárd dolláros bevételt irányzott elő az állam tulajdonában álló vállalati részvények eladásából. Egy másik nagy szabású privatizációs projektenben értékesítenék a világ legnagyobb szénbányászattal foglalkozó vállalata, a Coal India részvényeinek 10 százalékát is.
A bevételek növelése kulcskérdés, hogy a kormány teljesíteni tudja a március 31-gyel végződő pénzügyi évben a GDP-arányosan 4,1 százalékban rögzített költségvetési hiánycélt, ugyanis az adóbevételek alacsonyabbak a tervezettnél.
Fotó: JCB
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?