Közel teljes kapacitással működik a legnagyobb hazai logisztikai központ
2019. december 13.
A Budapesten működő a BILK Logisztikai Központidén 206 ezer négyzetméterre növelte az összes bérbe adható területét, és ma már 99 százalékos kihasználtsággal működik.
A Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) Budapest XXIII. kerületében 22 hektáron elterülő terminál zöldmezős beruházásként mintegy másfél évig tartó építkezés után 2003 novemberében nyitotta meg kapuit, és működésével a Budapesten és környékén elhelyezkedő konténer és Ro-La terminálok szerepét és feladatait vette át. Az azóta történt fejlesztéseknek köszönhetően a központ ma már éves szinten mintegy 220 ezer szabvány konténer kezelésére képes.
A mintegy 4,6 milliárd forint saját tőkével rendelkező Rail Cargo Terminal-BILK Zrt. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 2,7 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, a megelőző évi csaknem 2,5 milliárd forint után. A cég adózott eredménye a 2017-es 613 millió forintról csaknem 696 millióra nőtt 2018-ban.
Idei eredmények
A létesítményt működtető BILK Logisztikai Nyrt. összes bérbe adható területe 2019-ben 206 ezer négyzetméterre nőtt, a kapacitások kihasználtsága pedig az egy évvel korábbihoz képest 1,2 százalékkal tovább javult, elérte a 99,22 százalékot - publikálta a társaság december első felében.
A BILK egy részlete egy korábbi fotó
A vállalat 10 200 négyzetméter raktár- és irodaterület, továbbá 6000 négyzetméter szabadtéri tároló terület bérletének további 3 évre szóló meghosszabbításáról kötött a napokban bérleti szerződést, amellyel együtt az idén 13 900 négyzetméter terület bérletének a meghosszabbítására rendelkeznek megállapodással.
További 6500 négyzetméternyi raktár- és irodaterületet új partner részére értékesítettek. Az idén a logisztikai központ 10 százalékára, csaknem 20 500 négyzetméter területre történt bérleti tranzakció.
A piaci igények kielégítése érdekében a részvénytársaság az idén több mint 10 százalékkal növelte kapacitásait egy több mint 20 000 négyzetméteres magasraktári kiszolgálásra alkalmas csarnokkal. A nyár végén átadott létesítmény beruházási értéke 3,5 milliárd forint volt. A csarnokot a bérlője a következő öt évben kizárólagos joggal használhatja, bérleti szerződését pedig további öt évre meghosszabbíthatja.
Folytatódik a kapacitásbővítés
A kapacitásbővítés folytatódik, ugyanis a társaságnak lehetősége van egy újabb 9400 négyzetméter területű 10 méter belmagasságú raktár és 200 négyzetméteres iroda létesítésére. Az ehhez szükséges építészeti tervek elkészültek, a szükséges hatósági engedélyek rendelkezésre állnak. A leendő bérlőkkel már folynak a tárgyalások.
A BILK Nyrt. elkötelezte magát a "zöld-logisztikai" megoldások alkalmazása mellett, ezért megkezdődtek a megújuló energiaforrások tudatos alkalmazására irányuló kutatások.
A további elképzelések között szerepel a napenergia hasznosítása az épületek tetején elhelyezendő napelemekkel. Még előttük áll a megvalósíthatósági terv kidolgozása, de az előzetes számítások szerint a csúcskapacitás akár országos szinten is jelentős áramtermelő képességet képviselne.
Mivel a saját fogyasztás ennek a töredéke, napos időben számottevő áramtermelővé avanzsálhatna a BILK. De a csarnoképítés sem zárulna le feltétlenül egyszer és mindenkorra, ha felépül az említett 9400 négyzetméteres raktár.
A cég szerint potenciálisan van lehetőség terjeszkedni a központ mellett északkelet, az Ócsai úti ipari övezet felé – akár 30-50 ezer négyzetméterrel –, már persze akkor, ha a másik oldalon lesz eladási szándék és az árban is meg tudnak majd egyezni. Emellett az M0-ás autópálya-lehajtónál is van tartalék terület, de ennek beépítését csak nyolc-tízéves távlatban tartják reálisnak.
Forrás: MTI, Bilk.hu
Fotó: Viczencz.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?