Nincs V-alakú visszapattanás
2020. szeptember 21.
A teljes Euroconstruct építési piacának zuhanása idén – a felülvizsgált előrejelzés szerint - várhatóan kevésbé lesz erőteljes. 2021-től megkezdődhet a felívelés, amely azonban nem lesz túl dinamikus; a 2022-es szint továbbra is a 2019-es szint alatt maradhat. Az Euroconstruct legfrissebb előrejelzése szerint 2020-ban az Euroconstruct országok építési piacán körülbelül 9%-os visszaesésre lehet majd számítani. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb piacok közül az Egyesült Királyságot érintik legsúlyosabban a járvány következményei. Az Egyesült Királyság kivételével reálértéken a visszaesés 7% körüli lehet majd ebben az évben.
A legtöbb Euroconstruct országban a felülvizsgálat utáni előrejelzések lefutási pályái elég hasonlóak a júniusihoz. Európa szívében és az északi országokban nagyon stabil piacokat találunk. Mindegyikükben - Finnország és Svédország kivételével - 2021-ben a teljes építési piac várhatóan már a 2019-es szint körül lesz. A legnagyobb országok közül a leglassabb fellendülésre Hollandiában, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban lehet számítani. Úgy tűnik, hogy Lengyelország viszont ellenáll a válságnak.
A Buildecon, az Euroconstruct magyar kutatóintézete és a magyar tanulmány készítője, fenntartja júniusi előrejelzését a magyar építési piacra vonatkozóan az előrejelzési horizonton azon feltételezés alapján, hogy nem kerül majd bevezetésre járvány miatti építési tilalom hazánkban. Idén továbbra is 8%-os várható csökkenéssel számol a Buildecon a teljes magyar építési piacon. 2021-ben is negatív építési teljesítményre számít (-4%). Tehát fenntartva a júniusi előrejelzést, a Buildecon szerint az előrejelzési horizonton a lefutási pálya távolról sem V alakú. Leginkább a lakás- és mélyépítés területén pesszimista a Buildecon.
Forrás: Buidecon, Euroconstruct
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?