Nőtt az építőanyag értékesítés

Az Újház Zrt adatai alapján februárban 15 hónap után először emelkedett az építőanyag értékesítési volumene éves alapon.

2024. március 19.

Februárban 15 hónap után először emelkedett az építőanyag értékesítési volumene éves alapon, szinte az összes árucsoportban megindult a növekedés -  közölte az Újház Zrt.

A magyar tulajdonú építőanyag-kereskedelmi hálózat saját adatai alapján a múlt hónapban az összes eladott építőanyag mennyisége 14,9 százalékkal nőtt, míg a tavalyi utolsó negyedévben a piac még ötödével (21 százalék) zsugorodott.

A szerkezetépítési szegmensben a forgalom februárban 27,7 százalékkal növekedett, a téglák forgalma 44,9 százalékkal, a beton zsalukövek forgalma 69 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. 

A fő termékcsoportok közül kizárólag a szárazépítészetnél (jellemzően gipszkarton és tartozékai) volt visszaesés.

Az Újház Zrt. átlagosan 20 százalékos növekedést regisztrált a hőszigetelő anyagok forgalmában. A társaság elnöke, Juhász Attila az adatokat értékelve elmondta, hogy ez a termékcsoport annak ellenére növekedett, hogy sokan kivártak egy esetleges állami energiahatékonysági program elindítására számítva. Nem szabad túlértékelni egyetlen hónap adatait, így most még nem beszélhetünk egyértelmű trendfordulóról, de több tényező is azt mutatja, hogy elkezdődött a kilábalás - tette hozzá.

Újház Zrt via MTI, fotó: Getty Images

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©