10 új elektromos gépet mutatott be a baumán az XCMG
2022. október 30.
A kínai gyártó 1824 négyzetméteres standja közel 40 százalékkal volt nagyobb, mint a legutóbbi baumán, a megtekinthető eszközöket pedig hat kategóriába sorolják: emelőgépek, kotrók, rakodógépek, útépítés, cölöpözés és személyemelők. Mivel a rendezvény helyszíne Németország, az XCMG minden termékét kimondottan az európai piacra szabottan hozta el.
A zöld innováció jegyében a cég számos alternatív hajtású gépet is bemutatott az idei baumán, köztük a terepes hibrid XCA60EV darumodellt, az XE35E elektromos kotrót, az XC918-EV elektromos homlokrakodót, az XC6-2506E elektromos telehandlert (mely az első kínai gép ebben a kategóriában), az XCB-LW35 elektromos ellensúlyos targoncát, valamint tíz elektromos személyemelőt.
A kínai építőgép-ipar éllovasaként az XCMG elkötelezett a környezetbarát és intelligens technológiák fejlesztése iránt, és az ezirányú folyamatos innováció eredményeként mára egy sor élvonalbeli környezetbarát terméket kínál. Az idei Baumán bemutatott modellek egytől egyig nagykapacitású akkumulátorokkal készülnek, rövid idő alatt feltölthetők, és nem bocsátanak ki káros anyagokat.
Az XCMG többek közt a következő alternatív hajtású gépekkel érkezett az idei baumára:
3,5 tonnás XCB-LW35 elektromos ellensúlyos targonca: a G-szériához tartozó modell legnagyobb menetsebessége 20 km/h, emelési sebessége terhelten pedig 350 mm/s (terhelés nélkül 450 mm/s), ezzel hatékonysága akár 6 százalékkal magasabb lehet, mint a piacon fellelhető hasonló termékeknek. Hála az XCMG különleges, XEC elnevezésű irányítórendszerének, a targonca kezelése minden korábbinál könnyebb és kényelmesebb.
XCB-L35
XC6-2506E elektromos teleszkópos rakodógép: a legelső kínai elektromos telehandler kompakt és könnyű, 6-8 órányi működést biztosító 80V 412 Ah lítium-ion akkumulátorával és kétmotoros hajtásrendszerével pedig a legkülönfélébb anyagmozgatási feladatkörökben is képes megállni a helyét.
XC6-2506E
XCA60EV elektromos terepes daru: a világ első hibrid terepes daruja 60 tonnás maximális emelési kapacitással és 48 méteres gémhosszal. Az iparági átlagot 42 százalékkal meghaladó 400 kW teljesítményével a daru kategóriájának legkiemelkedőbb emelési teljesítményét kínálja, ráadásul többféle töltésmód áll rendelkezésre – így a töltés egyenáramú és váltóáramú hálózatról is megoldható.
XCA60EV
XE35E elektromos kotró: Yanmar 3TNV88F Stage V motorjával és terhelésérzékelő hidraulikarendszerével a kompakt kotró jó hatékonyságot és alacsony üzemanyagfogyasztást garantál. A sokoldalú modell a komoly teljesítményt és finom irányíthatóságot kiemelkedő stabilitással ötvözi. Elsősorban arra tervezték, hogy városi környezetben végezzen bontási, útépítési, tereprendezési feladatokat vagy más munkákat.
XE35E
XC918-EV elektromos homlokrakodó: a rugalmasságra és biztonságra kihelyezett új modell megerősített hajtótengelyével könnyebben birkózik meg a nagy igénybevételt jelentő feladatokkal. Nagykapacitású, nagy energiasűrűségű LiFePO4 akkumulátorának élettartama több mint 8 év, a rakodógép pedig felszerelhető raklapvillával, rönkfogóval vagy egyéb eszközökkel az alkalmazási terület függvényében.
XC918-EV
XG1008AC ollós személyemelő: az elektromos személyemelő 25 százalékkal jobb kapaszkodóképességgel rendelkezik, emellett a megbízható és biztonságos üzemeltetéshez tömör abroncsokat, kátyúk elleni védelmet, az első (hajtott) tengelyen pedig tárcsafékeket kapott.
XG1008AC
XCMG sajtóanyag alapján, fotók: XCMG
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?