100 tonnás lánctalpas daru a Sennebogen-től
2022. február 24.
A 16 és 130 tonna közti emelési kapacitást lefedő jelenlegi termékportfóliójával a Sennebogen már eddig is a különféle alkalmazások széles skálájára kínált megoldásokat, a teleszkópos daruk pedig különösen sok előnyt tartogatnak, ha nagyobb terhek emeléséről, mozgatásáról van szó. 100 tonnás kapacitásával és akár 62 méteres gémhosszával az új Sennebogen 6103 E teleszkópos darut kimondottan az olyan feladatokhoz tervezték, melyek során komolyabb felemelt terhekkel kell mozogni. Az újdonság 186 kW teljesítményű, Stage V besorolású dízelmotorja nemcsak a lánctalpakat hajtja a hidraulikarendszeren keresztül, de az egyenként 100 kN vonóerejű csörlőket is, mely 125 m/perc kötélsebességet tesz lehetővé. Köszönhetően a számos eszköznek és kiegészítőnek (ide tartozik például az elektronikusan limitálható munkatartomány, a biztonsági csomag, a hideg időjárás csomag vagy a környezetbarát olajokkal történő üzemeltetés), a lánctalpas a mélyépítési vagy vízépítési területen tevékenykedő ügyfelek egyedi igényei szerint konfigurálható.
A 6103 E ötrészes főgémje alapkiépítésben 46,8 méter hosszú, ám a kinyúlás az extraként rendelhető toldatokkal akár 62 méterre is növelhető. Így a gémrendszer legfeljebb 50 méteres munkamagasságot tesz lehetővé, míg a joystick-alapú kezelés egyszerű és könnyen elsajátítható.
Mint a Sennebogen összes teleszkópos lánctalpas daruja, az új 100 tonnás gép is jól boldogul nehéz terepen. Hála a strapabíró, kitolható lánctalpas járóműnek és a 4,2 méteres maximális nyomtávnak, nincs szükség időigényes beállítgatásra vagy alátámasztásra. A gémszerkezet és az egész jármű masszív felépítése különösen akkor érhető tetten, ha akár 4 fokos lejtőn állva vagy nagy terheléssel dolgozik. A 6103 E teljesítménye igen meggyőző a kategóriában, ugyanis akár teljes terheléssel is képes helyváltoztató mozgásra, ami igen sokoldalú felhasználást tesz lehetővé, különösen nagy építési munkaterületeken, előregyártott elemek beemelésekor.
A felszereltség már jól bevált elemei mellett a tágas Maxcab fülke további opciókkal szolgálja a munkanapok kényelmét és biztonságát. Alapkonfigurációban a daru fülkéje 20 fokban billenthető, felár ellenében pedig hidraulikusan 5,6 méteres szemmagasságig emelhető. A nagyméretű üvegfelületek, illetve a már kipróbált fellépő és tolóajtó semmilyen kívánnivalót nem hagynak maguk után, vagyis ideális munkakörnyezetet teremtenek a kezelő számára. Extraként a daru a fülkén kívülről is üzemeltethető rádiótávirányítással, ami sok helyzetben fokozhatja a biztonságot és a pontosságot.
A fentiek mellett az építési vállalkozók és gépbérleti cégek számára a szállítási költségek és az üzembe helyezési idő alapvető fontossággal bírnak egy-egy daru hatékony kihasználása szempontjából. E téren a Sennebogen 6103 E két nagy előnnyel rendelkezik. Egyfelől a gép egyben szállítható: mindössze az ellensúly eltávolításával 61 tonna körüli szállítási tömeg és 3,48 méteres szélesség érhető el. Ha azonban előzetesen eltávolítják a lánctalpakat, a daru tömege 40 tonna alá csökken, így még könnyebben szállítható síkágyas pótkocsin. Ami viszont a legfigyelemreméltóbb: a szerelés összes fázisát maga a daru végezheti el, azaz a Sennebogen önszerelő rendszere szükségtelenné teszi a további emelőgépek használatát.
Szöveg és fotók: SENNEBOGEN Maschinenfabrik GmbH
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?