12 géppel készül a baumára a Sennebogen
2022. október 12.
A Sennebogen kínálata a kompakt mobildaruktól a teleszkópos lánctalpas darukon és a mélyépítésre specializált modelleken át a gigantikus emelési kapacitású, rácsos gémszerkezettel szerelt lánctalpasokig terjed.
Sokoldalú teleszkópos daruk minden munkához: a 100 tonnás 6103E és a 613E kompakt mobildaru
Világszerte a Sennebogen kínálja a teleszkópos daruk legszélesebb választékát, melyek emelési kapacitása 16 tonnától egészen 130 tonnáig terjed. Legyen szó akár a gumikerekes, akár lánctalpas járóművel szerelt változatokról, kompakt kialakításuk és költséghatékony szállíthatóságuk révén a teleszkópos daruk nemcsak az építőipari vállalkozások, de a gépbérleti cégek körében is igen keresettek. Münchenben idén a 100 tonnás 6103E példáján keresztül mutatkozik be a Sennebogen rugalmas darukoncepciója. A piacon nemrég megjelent modell nem csupán 62 méterig növelhető gémhosszával tűnik ki, de akkor is remekel, ha felemelt teherrel kell helyet változtatni – ráadásul ilyen munkák során a nehéz tereppel sem lehet zavarba hozni. Köszönhetően a kiegészítők egészen széles skálájának, szinte nincs olyan helyzet vagy követelmény, melyhez a teleszkópos daru egyik vagy másik kiépítésben ne passzolna.
6103E
A teleszkópos kínálat alsó végét a 16 tonnás, gumikerekes 613E képviseli a Baumán, mely mindössze 2,55 méteres szállítási szélességével és akár 23,8 méteres gémhosszával kompakt és mozgékony mindenes lehet bármely munkaterületen. A Sennebogen teleszkópos daruinak mindegyikéhez rendelkezésre álló hidraulikus fülkeemelés (mely a 613E esetében igen meggyőző, maximum 4,3 méteres szemmagasságot jelent) ráadásul alapáron jár ehhez a kiállított modellhez.
A kifinomult daruzási technológia: a 200 tonnás 5500 G lánctalpas
A környezetvédelem és a biztonság a 2022-es baumán is központi témakörök lesznek, a Sennebogen által bemutatott 200 tonnás 5500 G pedig ezeken a területeken sem vall szégyent, hiszen a G széria képviseli a daruspecialista gépeinek legújabb generációját.
5500G
A mélyépítésben az évek során már számtalanszor bizonyított 5500-as modell G-változatban ultramodern Stage V motorral, kipufogórendszerrel és hajtással készül, míg az üzemanyagfogyasztás és a károsanyag-kibocsátás minimálisra csökkentéséről a hatékony üzemet lehetővé tevő vezetékek és szelepek is gondoskodnak. Szintén figyelemreméltó, hogy a megerősített gémszerkezettel és a komolyabb ellensúlyokkal – gémkonfigurációtól függően – 15-50 százalékkal nőtt a terhelhetőség az E sorozattal összehasonlítva.
Sokoldalú és biztonságos: 100 tonnás 6100E résfal-építővel
Alighanem a strapabíró és a biztonságos a legtesthezállóbb jelzők a 6100E jelű modell esetében. A 100 tonnás lánctalpast kimondottan nagy igénybevételt jelentő alkalmazásokhoz tervezték, ahol gyakoriak a dinamikus terhelések, ennél fogva ideális például speciális mélyépítési feladatokhoz.
6100E
Hála 451 kW teljesítményű, Stage V besorolású dízelmotorjának és a nagyteljesítményű, többkörös hidraulikarendszernek, éppoly megbízhatóan üzemelhet például fúrószerelékekkel, mint a baumán kiállítandó résfal-építővel. Működés közben számtalan biztonsági funkció és a különösen stabil, széles nyomtávú járómű szavatolja a kiemelkedő biztonságot.
A Sennebogen sajtóanyaga alapján Maép összefoglaló. Fotók: Sennebogen. Címlapfotó: 6103E
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?