A Manitou Csoport (Manitou, Gehl, Mustang) 2021-től kezdődően új öt éves üzleti tervet indított el, amelynek célja kilábalni a járvány okozta gazdasági visszaesésből. A társaság 2020 III. negyedévi beszámolója szerint a 2020 szeptember végéig tartó kilenc hónapban 28%-al csökkent az árbevétel a 2019-es év ugyanezen időszakához viszonyítva.
A terv magában foglalja a társaság három divíziójából a két gépgyártónak - az anyagmozgató gépek és az ún. „hozzáférést biztosító” gépek (targoncák, teleszkópos rakodók, csuklós gumikerekes rakodók, emelőkosarak), valamint a második divízió, a kompakt építőgépeket (csúszókormányzású rakodók, kompakt lánctalpas rakodók, csuklós gumikerekes rakodók) - konszolidációját. A társaság szerviz és szolgáltatások divíziója továbbra is önálló marad.
A társaság azt reméli, hogy hatékonyabb termeléssel fel tudja pörgetni teljesítményét, például azzal, hogy növeli termékei moduláris és sztenderdizált elemekből történő felépítését. A terv külön fejezetben foglalkozik az iparági zöld kezdeményezésekkel, mint például az alacsony kibocsátás, az elektromos - és a hidrogén meghajtás.
Az Új Horizont 2025 terv azt a célt tűzi ki, hogy a cég folyamatosan emelje működési eredményét, ami 2025-ig 8% fölött legyen. A társaság a következő öt évben 460 millió Euró értékű beruházást tervez.
A Manitou közleménye alapján Maép
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?