50 tonnás rakodóval villantott a Liugong a Bauma Kínán
2014. november 28.
Idén is számtalan újdonsággal rukkoltak elő az építőgépgyártók a Sanghajban tartott Bauma Kína nemzetköti kiállításon és vásáron. Összeszedtük, kikre kellett figyelni a rendezvény négy napja alatt.
Liuogong
Az egyik legnagyobb kínai építőgépgyártó igazán nagyot villantott hazai terepen, a kiállításon bemutatott CLG8128H nevű kerekes rakodója az eddigi legnagyobb modellje ebben az építőgéptípusban. A kicsivel több mint 50 tonnát nyomó monstrum (a képen) egyszerre 7 köbméter földet is fel tud emelni, ami 12 tonna terhet jelent. A kitermelt földet akár 4 méter magasságba is fel tudja juttatni.
A Liugong hatalmas rakodója
Deutz
Fennállásának 150. évfordulóját ünnepelte német motorgyártó a kiállításon. Ennek alkalmából a cég bejelentette, hogy növeli a kínai jelenlétét. A még mindig nem teljes fordulaton pörgő európai piac mellett ez ugyanis nagyon fontos piac a cég számára. A cég új motor-modelleket is bemutatott a rendezvényen, melyek már a jövőre életbe lépő Stage III emissziós szabályoknak is megfelelnek.
Cummins
Kitettek magukért az amerikaiak is, a Cummis motorgyártó a legújabb motorjaival rukkolt elő a kiállításon. Ezek a korábbi modellekhez képest 15 és 20 százalékkal kevesebb üzemenyagot fogyasztanak. A QSB7 6,7 literes és QSF 3,8 literes motorokat a gyártó speciálisan az ázsiai piacra tervezte. Mindkét motor megfelel Kínában hamarosan bevezetésre kerülő már említett emissziós szabályoknak, és várhatóan széles körűen lesz alkalmazható az építési piacon.
Sandvik
A svéd építőgépgyártó, a Sandvik is bizakodó, a gyártó kínai leányvállalatának elnöke húsz százalékos növekedést vár a jövő évre az eladások terén Kínában. A cég főleg az újrahasznosító szektorban dolgozó gépek forgalmának növekedésében bízik.
Fotó: Khl.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?