A Deutz elektromos hajtásrendszerei
2020. július 27.
A „Revolutionizing power” mottó jegyében a vezető nemzetközi motorspecialista azon dolgozik, hogy a dízel-, benzin-, hibrid-, elektromos- és hidrogénüzemű technológiák kombinálásával minden ügyfele számára a legjobb megoldást kínálja. E megoldások konfigurálásához nyújt segítséget a Deutz Advanced Configurator nevű eszköz, mely moduláris termékek tervezésére szolgál.
Ami a konkrét gépeket illeti, a Deutz bemutatta a JLG-vel közösen fejlesztett tisztán elektromos, G5-18A típusjelű teleszkópos rakodót. Ebben a kompakt, 360 voltos hajtásrendszer két, egyenként 40 kW teljesítményű villanymotort foglal magába, melyek közül az egyik a jármű mozgatásáról gondoskodik, míg párja a teleszkópos gémbe épített hidraulika-rendszert látja el energiával. Ahogy a villanymotorokra jellemző, ez a rendszer is késlekedés nélkül adja le a nyomatékot, ami még rugalmasabbá, dinamikusabbá teszi a rakodót. Az E- Deutz programból származó akkumulátor kapacitása 42 kWh, a 6,6 kW-os töltővel pedig négy órán belül 80%-os szintig tölthető fel.
Ezenkívül elkészült az az elektromos hibrid hajtásrendszert is, melyet a cég kimondottan kis terhelésű személyemelőkhöz tervezett. A vadonatúj Deutz D 1.2 hibrid erőforrás egy kompakt, 1,2 literes, háromhengeres dízelmotor és egy 48 voltos villanymotor házasításával jött létre. A Futavis vállalattal együttműködésben fejlesztettek ki akkumulátor-rendszer, amely immár készen áll a kísérleti gyártásra. A Deutz tavaly vásárolta fel az akkumulátorokra szakosodott német Futavist, hogy házon belül is komoly szakértelem álljon rendelkezésére az egyre fontosabbá váló akkumulátortechnológia területén. A piaci bevezetésre kész rendszer által a Deutz hangsúlyozni kívánja az elektromos átállás iránti elkötelezettségét, illetve a nagyfeszültségű akkumulátorok és elektromos hajtásrendszerek fejlesztése érdekében tett erőfeszítéseit.
Amint dr. Frank Hiller, a Deutz AG igazgatótanácsának elnöke fogalmazott: „Mialatt igyekszünk választ adni a hajtásrendszerek fenntarthatóságával kapcsolatos kihívásokra, nyitottnak kell maradnunk minden technológia iránt. Az általunk választott szemléletmód középpontjában az elektromos meghajtás és a belsőégésű motorok ötvözése áll, mivel az ilyen rendszerek fenntartható üzemanyagok használatával a jövőben akár karbonsemleges módon is üzemeltethetők lesznek.” Jó példa erre a Deutz kínálatában megtalálható TCG 7.8 H2 hidrogénmotor, amely költséghatékony alternatívája más zéró emissziós technológiáknak, például az üzemanyagcelláknak.
Deutz AG sajtóanyag alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?