A Doosan új kotrója

A Doosan a 80 tonnás kategóriában tör a csúcsra.

2020. július 22.

A Doosan ebben a hónapban dobta piacra a Stage V kibocsátási normával kompatibilis, 80 tonnás DX800LC-7 lánctalpas kotrót, amely a cég által valaha gyártott legnagyobb kotrómodell. Ezzel párhuzamosan a Doosan azt is bejelentette, hogy az új gép első Európában értékesített példánya egy finnországi ügyfélhez kerül.

Túl azon, hogy a 80 tonnás osztály legerősebb motorjával szerelik, a DX800LC-7 büszkélkedhet a legnagyobb teljesítményű hidraulikarendszerrel a hasonló méretű gépek között, ami magasabb termelékenység, alacsonyabb üzemanyagfogyasztás és finomabb irányítás mellett kategória első teljesítmény adatokat ígér.

A kategória legerősebb Stage V-besorolású motorja 

A most bemutatkozott modellben a jól bevált Perkins 2506J dízelmotor új, immár Stage V-kompatibilis változata teljesít szolgálatot 548 lóerős (403 kW) teljesítménnyel, amivel a DX800LC-7 a méretosztály minden gépét lekörözi. A szigorú károsanyag-kibocsátási norma teljesítését kipufogógáz-visszavezetés, szelektív katalitikus redukció, oxidációs katalizátor és dízel részecskeszűrő segíti.

A részecskeszűrő 25 óránként automatikusan regenerálódik, de a kotró eközben is zavartalanul dolgozhat, a gépkezelő pedig a műszerfalon elhelyezett kijelzőn ellenőrizheti a részecskeszűrő állapotát.

  A 80 tonnás osztály legjobb hidraulikus teljesítménye

A dízelmotor kimagasló teljesítményét remekül egészíti ki a D-ECOPOWER+ technológiát hasznosító hidraulikarendszer, melynek 1008 l/perc szállítási teljesítménye szintén egyedülálló a kategóriában, a 343 bar rendszernyomással együtt pedig komolyabb teljesítmény áll rendelkezésre, mint a 80 tonnás osztály bármely más kotrója esetében.

A Doosan D-ECOPOWER+ technológiája egy elektronikus vezérlésű szivattyút párosít a zárt központú hidraulikarendszerhez a termelékenység és az üzemanyagfogyasztás optimalizálása érdekében a kiválasztott üzemmóddal összhangban. A zárt központú vezérlőszelep a lehető legalacsonyabbra csökkenti a nyomásveszteséget, míg az elektronikus vezérlésű szivattyú hatékonyabb megoldást kínál a motorteljesítmény optimalizálására.

Ezzel párhuzamosan egy szoftver igen csekély energiaveszteség mellett elektronikusan szimulálja egy nyílt központú hidraulikarendszer minden előnyét. Sőt, a hidraulikarendszer és a motorteljesítmény tökéletes hangolása és szinkronizálása által még tovább csökken a rendszer vesztesége.

Mindeközben a gépkezelő a fülkében elhelyezett joysticken keresztül pontosabb visszajelzésekhez jut, ami jobb irányíthatóságot és kevésbé fárasztó munkakörülményeket jelent. A kotró által végzett különféle mozgások sebességének növekedése és csökkenése jóval finomabbá vált, így az ismétlődő ásó- és fordító mozgások kevesebb hirtelen mozdulatot igényelnek a kezelőtől.

Gémmozgásra és forgásra szabott üzemmódok

A lehető leghatékonyabb munka érdekében a DX800LC-7 kezelője szabadon választhat két üzemmódból, melyek közül az egyik a gém mozgatására, míg a másik a forgó mozgásra helyezi a hangsúlyt, így igazodva a lehető leghatékonyabban az adott feladathoz.                                                    

Ezen kívül a gyors munkavégzést a gém lefelé irányú mozgásán alapuló energia-regeneráló rendszer is támogatja, amelynek további előnye, hogy a fogyasztást is csökkenti. Ehhez hasonlóan a kanál munkahengerének kialakítása is gyorsítja a kanálmozgást és mérsékli a fogyasztást. A DX800LC-7 gém/kanálszár hengere alapáron tartalmaz egy nyomáshatároló szelepet a magasabb szintű biztonság érdekében, így előzve meg a hidraulikatömlők felszakadásából eredő baleseteket.

Megnövekedett kényelem és irányíthatóság

A DX800LC-7 helykínálat és ergonómia terén is kitűnő új fülkéjét úgy tervezték, hogy jelentősen növelje a kényelmet, és megkönnyítse a munkát. Ennek érdekében új, prémium minőségű ülést építettek be, ráadásul az alapkivitel is gazdagabb felszereltséget kínál, mint a piacon elérhető más kotrómodellek. Mindezek az adott feladattól függetlenül biztosítják a nagyfokú pontosságot és kiváló irányíthatóságot.

Figyelemreméltó, hogy alapáras a teljes kamerarendszer, amely egy előre-, két oldalra-, illetve egy hátrafele néző kamerából áll. A kameraképet megjelenítő kijelző a műszerfaltól elkülönítve kapott helyet, és lehetővé teszi a kezelő számára, hogy tökéletesen átlássa a gép környezetét, melyhez akár felülnézeti kép is rendelkezésre áll.

Nem kell felárat fizetni a LED-es munkalámpákért sem, melyek akár 75 százalékkal hatékonyabban képesek bevilágítani a gép környezetét, ezzel különösen szürkületben vagy éjjel végzett munkák esetén nő a hatékonyság és csökken a balesetek kockázata.

A DX800LC-7 gyári kiépítésben tartalmazza a gyártó DoosanCONNECT elnevezésű, vezetéknélküli flottakezelő rendszerét is. A webes flottakezelési megoldás igen jól jön, ha a tulajdonos a gépek helyzetét és teljesítményét kívánja nyomon követni, de a megelőző karbantartások ütemezése terén is tartogat hasznos funkciókat.

Kézre eső karbantartás

Hűtőrendszer terén a DX800LC-7 nagyobb hűtési kapacitást ígér, ráadásul úgy, hogy csökkent a ventilátor sebessége és energiaigénye is. Az alapfelszerelés része a megfordítható hűtőventilátor, amellyel lefújható a vízhűtőre és az olajhűtőre rakódott por. Mindez természetesen időt és karbantartási munkát takarít meg, illetve gondoskodik róla, hogy az új kotró nehéz körülmények közt is megállja a helyét.

A kategóriaelső teljesítményt remekül egészítik ki a jól bevált, magas minőségű, tartós alkatrészek, melyekkel kimagasló rendelkezésre állás érhető el – itt említhetjük a Bosch Rexroth által szállított szelepeket és szivattyúkat, a Doosan Mottrol forgatómechanikát és a strapabíró   Berco járószerkezetet.

Ami a DX800LC-7 gémkialakítását illeti, összesen ötféle kiépítés valósítható meg a rövid (6,6 méteres) vagy hosszú (7,7 méteres) gémek alkalmazásával. Fontos, hogy módosult az ellensúly kialakítása, és a vízszintes felfogatási rendszernek hála könnyebb lett az ellensúly fel- és leszerelése, valamint nőtt az élettartam.

A gazdag alapfelszerelésnek része egy elektromos üzemanyag-átfejtő szivattyú is, így a feltöltés megkezdéséhez elegendő egyetlen gombnyomás, ez pedig tovább egyszerűsíti az üzemeltetést. Hasonló célból 20 százalékkal, 520 mm szélesre nőttek a szerviz platformok, ami nemcsak könnyebb hozzáférést tesz lehetővé, de csökkenti a baleseti kockázatot is.

Gépet próbáló alkalmazások

A DX800LC-7 elsősorban bányaipari cégek érdeklődésére tarthat számot, mivel ideális például fedőrétegek eltávolítására vagy csuklósdömperek és merevvázas bányadömperek nagytömegű rakodására. Mindazonáltal a DX800LC-7 kitűnően megfelel nagyobb magasépítési- és infrastruktúra-építési projektekhez is, különösen ott, ahol jelentős mennyiségű anyagot kell kitermelni, depózni, vagy tehergépkocsikra rakni.

Kínálatának mostani bővítését követően a Doosan immár 1 és 80 tonna között kínál kotrókat, ezzel az ügyféligények igen széles skáláját fedi le az építőipar, a bányászat, a tereprendezés, a hulladékkezelés, az erdészet és a gépbérleti ágazat területén.

A Doosan DX800LC-7 kotró főbb adatai

•             Üzemkész tömeg:  79,5 tonna

•             Kanál kapacitása:  4,6 m3

•             Max. kotrási mélység 7,7 méteres gémmel és 2,9 méteres kanálszárral: 7725 mm

•             Maximális vízszintes kinyúlás:  12672 mm

•             Maximális kanálfog-magasság: 11910 mm

•             Teljes szélesség (600 mm széles lánctalpakkal): kitolt helyzetben 4000 mm

•             Magasság:  4690 mm

•             Teljes hossz menetkonfigurációban: 13370 mm

•             Fordulósugár:  4010 mm

•             Ásóerő - kanál (ISO):  37,6 tonna

•             Ásóerő - gém (ISO):  33,5 tonna

•             Menetsebesség:  alacsony tartomány – 2,9 km/h;   magas tartomány – 4,8 km/h 

•             Motor (SAE J1995): Hathengeres Perkins 2506J Stage V,  403 kW (548 Le)1800-as percenkénti fordulaton

               

Doosan Bobcat gyári közlemény alapján. 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©