A Doosan újra a csúcsra tör
2020. augusztus 27.
Kategóriája legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával és legmagasabb termelékenységével érkezett meg a Doosan Infracore Europe kínálatába az új, 43 tonnás DX420LC-7 kotró. A Stage V károsanyag-kibocsátási norma teljesítése érdekében a kotrót a Scania 257 kW (344,4 Le) teljesítményű DC13 típusjelű dízelmotorjával szerelik, amely a géposztály legnagyobb motorja.
Az extra hatékony kipufogógáz-utókezelő technológia (dízel oxidációs katalizátor, részecskeszűrő és szelektív katalitikus redukciós rendszer) alkalmazásával a Scania új megoldást kínál a Stage V előírások teljesítésére, méghozzá kipufogógáz-visszavezetés nélkül. Mindezt a Smart Power Control technológia legújabb generációjával (SPC3) kombinálták, így az előd DX420LC-5 modellhez képest 3-10 százalékkal alacsonyabb üzemanyagfogyasztást sikerült elérni.
Újdonság, hogy négy teljesítménybeállítás közül lehet választani, ami egyszerűbbé teszi a DX420LC-7 üzemeltetését, hiszen a maga nyolc teljesítménymódjával és SPC-beállításával az előző generációs modell még jóval összetettebb volt. Természetesen a gépkezelőnek mind egy-, mind kétirányú üzem esetén lehetősége van a teljesítménymód (P+, P, S vagy E) kiválasztására.
A gyári tesztek során az új kotró 2 százalékkal szárnyalta túl az előd DX420LC-5 termelékenységét, ami az SPC3 rendszer és az új Doosan Mottrol központi szelep együttes alkalmazásának tudható be. Ez azt jelenti, hogy a DX420LC-7 a hasonló méretű gépek közt a legjobb emelési teljesítményt kínálja, emellett ásáshoz és forgatáshoz is páratlanul nagy erő áll rendelkezésre.
Köszönhetően az új kipufogógáz-utókezelő technológiának, lényegesen csökkent a dízel részecskeszűrő (DPF) karbantartásigénye, mivel a DX-3 sorozatú gépekkel összevetve az automatikus regenerálás periódusa hatszorosára (azaz 60 órára) nőtt, míg a szűrőben összegyűlt hamut elegendő 6000 óránként eltávolítani. A gépkezelő immár nyomon követheti a szűrőben felgyülemlett hamu mennyiségét a fülkében elhelyezett kijelzőn is, és lehetősége van meggyőződni a regeneráció eredményességéről.
Az új DX420LC-7 gyári kiépítésben tartalmazza a gyártó DoosanCONNECT elnevezésű, vezeték nélküli flottakezelő rendszerét is. A webes flottakezelési megoldás igen jól jön, ha a tulajdonos a gépek helyzetét és teljesítményét kívánja nyomon követni, de a megelőző karbantartások ütemezése terén is tartogat hasznos funkciókat.
A hagyományos mobilhálózatokon keresztül az ügyfelek korlátozások nélkül használhatják a DoosanCONNECT rendszert, míg a műholdas szolgáltatás az első három évben lesz ingyenes.
Forrás: Doosan Infracore Europe s.r.o.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?