A JCB áttörése a hidrogénmotorok alkalmazhatósága terén
2023. március 10.
A JCB nemrég jelentős áttörést ért el, ugyanis ultrahatékony hidrogénmotort építettek egy 7,5 tonnás Mercedes teherautóba, ezzel igazolva a belső égésű hidrogéntechnológia széles körű alkalmazhatóságát.
Maga az átépítés mindössze néhány napot vett igénybe, ezt követően pedig az egyik első tesztvezetésre a JCB elnöke, Anthony Bamford vitte el a gépet, aki a cég 100 millió fontos hidrogénprojektje felett is bábáskodik. A tehergépkocsiban használt belső égésű motor egyébként megegyezik azzal, amit a JCB már több mezőgép- és építőgép-prototípusba is beépített.
Mióta a 150 mérnök részvételével folyó projekt kezdetét vette, a brit vállalat több mint 50 belső égésű hidrogénmotort gyártott le a JCB kotró-rakodóiból és Loadall teleszkópos rakodóiból kialakított prototípusok számára. A legújabb kísérlet középpontjában álló teherautó eredetileg dízelmotorral gördült le a gyártósorról, így a hidrogénüzeműre való átalakítás valódi áttörésnek tekinthető, hiszen bizonyítja, hogy a hidrogén üzemanyagként történő alkalmazásával jóval gyorsabban érhetők el a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó célok.
Korábban a JCB a világon elsőként fejlesztett ki teljesen működőképes, hidrogénüzemű mezőgép- és építőgép-prototípusokat, a múlt évben pedig szintén korszakalkotó újdonságot mutattak be: a mobil hidrogéntanker gyors és egyszerű megoldás a gépek munkaterületen történő feltöltésére. A JCB belső égésű hidrogénmotorjai a JCB Power Systems gyárában készülnek az angliai Derbyshire-ben.
Forrás és fotó: JCB
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?