A legmodernebb technológia szélerőművek építéséhez
2020. szeptember 22.
A daruzási és nehézszállítási munkákra szakosodott MaxiKraft vállalat jelentős rendelést adott le szélerőművek kivitelezésére és más ipari feladatokra alkalmas Liebherr emelőgépekre. A lánctalpas LR 1800-1.0 és LR 11000 modellekre, illetve rácsos gémszerkezetű LG 1750 autódarura vonatkozó ügylet a Liebherr történetének legnagyobb megrendelése, melyet Németországon belülről kaptak rácsos gémű darukra. Ezzel együtt a MaxiKraft által az idei évben Liebherr lánctalpas- és autódarukba fektetett összeg megközelíti a 40 millió eurót. A vevő az új eszközök ellenértékének részeként használt darukat is átad a gyártónak.
Az LG 1750-es modellt a MaxiKraft az SX3 rendszerrel rendelte meg, amely a 750 tonnás autódaruhoz elérhető legerősebb, szélerőművek kivitelezésére optimalizált gém. Az LR 11000 lánctalpas szintén szélturbinák szereléséhez ideális konfigurációban kerül a cég flottájába, azonban az LR 1800-1.0 univerzális, sokoldalú felhasználást lehetővé tevő kiépítésben áll szolgálatba.
Az elmúlt évek során a MaxiKraft nem kevesebb mint 660 darab lánctalpas- és autódarut szerzett be a Liebherr-től, melyek összértéke nagyjából félmilliárd euróra rúg. A MaxiKraft cégcsoport évente körülbelül 30-50 új darura tart igényt. A fent említett három rácsos gémszerkezetű típuson felül a 31 mobildarut tartalmazó idei csomagban kéttengelyestől kilenctengelyesig számos más modell is megtalálható.
A MaxiKraft-ot Maik Kanitzky alapította egyszemélyes vállalkozásként 1992-ben, és a cég szédületes növekedését jól jellemzi, hogy MaxiMum, Kranlogistik Sachsen, Treffler és Kranlogistik Lausitz nevű leányvállalataival együtt a csoport mára 500 főt foglalkoztat 23 különböző helyszínen. Flottájuk cirka 80 százalékát pedig Liebherr eszközök teszik ki.
Liebherr-Werk Ehingen GmbH híre alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?