A Manitou első negyedéves rekordja

A Manitou Csoport, amely a Manitou, a Gehl és a Mustang  márkákat birtokolja, rekord nagyságú megrendelést kapott az első negyedévben.  

2021. május 03.

A társaság április végén közzétett jelentéséből pozitív kép rajzolódik ki. Árbevétel tekintetében 12%-os volt a növekedés 2020 első negyedévéhez képest, ami 471 millió eurós negyedéves árbevételt jelent. A növekedés  az üzletágak között egyenletesen oszlott meg: mind a gyártás (összességében 388 millió euró)mind a szerviz-alkatrész (összességében 88 millió euró) 12%-os árbevétel növekedést ért el. A bevételek régiónként megoszlása a következőképpen változott: Észak- Dél-Amerika: + 10%, Dél-Kelet Ázsia: +9%, Észak-Európa:+27%, Dél-Európa:-2%.

De ennél sokkal lenyűgözőbbek a megrendelés állomány adatai. Csak az idei első negyedévben ugyanis 815 millió eurónyi megrendelés futott be, ami a meglévőkkel együtt 1.344 milliós, soha nem látott magasságba emelkedett.

Ez azonban nem csak örömre ad okot. A társaság ennek megfelelően kívánja növelni gyártási kapacitásait, valamint felgyorsítani a gyártási folyamatot. De nehézségeket okoz a teljes ellátási láncban is végigvinni ugyanezt, valamint szükséges  új munkaerő toborzása és megfelelő kiképzése is, ami nyilvánvalóan nem megy egyik napról a másikra. A helyzetet még nehezebbé teszi, hogy hiány mutatkozik néhány alkatrészből, alapanyagból.

A helyzet ilyen alakulása megugró áremelkedéshez vezetett néhány alapvető nyersanyagnál. A Manitou kénytelen volt követni az alapanyagárak növekedését. Ez az áremelkedés a korábban leadott megrendeléseket nem érinti, de a most beérkezett rendelések teljesítésekor az év hátralévő részében már érezhető lesz a kész termékek árában is.

A Manitou Group negyedéves jelentése alapján Maép

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©