A Potain a mobilitásra gyúr

A Potain önszerelő daruit sokan tartják kategóriájuk legjobbjainak a világon. A cég stratégiai célja a mobilitás fejlesztése.

2020. október 01.

A daruvásárlók számára egyre fontosabb a mobilitás is, így e jellemző kiemelt szerepet kapott a Potain fejlesztéseiben. Ennek eredményeként született meg a Hup M 28-22 (nyitókép), melynek első példányait idén adta át a gyártó. A Hup M 28-22 önszerelő daru a Hup termékcsalád harmadik modellje, viszont típustestvérei közül az első, amely a mobilitásra helyezi a hangsúlyt – erre utal az elnevezésben található M jelölés.

Manitowoc a Hup M 28-22 három különböző változatát mutatta be 2019 novembere és 2020 márciusa között. Közülük a 25 km/h sebességre képes alvázra szerelt verzió Franciaországban mutatkozott be, és globális modellnek szánják. A 80 km/h legnagyobb sebességű második változat teljesíti a TÜV előírásait, ezzel Németország és sok más ország közútjain közlekedhet, míg a harmadik variáns hasonló sebességre képes, de az észak-amerikai szállítmányozási szabályoknak felel meg. Közülük az utóbbi modell bevezetésére kellett a legtovább várni, ugyanis a CONEXPO kiállításon debütált idén márciusban.

Közös jellemző a három változaton az új, 20 fokban kitéríthető önkormányzó tengely, mely a közúti szállíthatóság mellett manőverezőképességet biztosít a munkaterületen. A beépített állandó ellensúlyok szintén hozzájárulnak, hogy a daruk könnyebben és gyorsabban juthassanak a munka helyszínére.

A trióból a nagy sebességű változat a legfejlettebb, mellyel Németország mellett azokat az országokat célozták meg, ahol a TÜV minősítés mérvadó – e változat akár autópályán is szállítható, vontatásához ráadásul nincs szükség speciális nyergesvontatóra. Az Egyesült Államokban és Kanadában megvásárolható típusváltozat tengelyei az észak-amerikai szabályozásnak felelnek meg, vagyis a daru ott is vontatható félpótkocsiként közúton.

Miután a daru megérkezett a rendeltetési helyére, a kormányozható tengelyek jelentősen megkönnyítik a szerkezet megfelelő pozícióba állítását, melyet tovább egyszerűsít a vezeték nélküli távirányítás is. A Potain különleges Smart Set-up szoftvere egyaránt segíti a kormányzást és a telepítést, az irányítás a mellékelt távvezérlő egységről végezhető.

Mindhárom modellváltozat legnagyobb kapacitása 2,2 tonna, míg legnagyobb gémkinyúlásuk 28 méter. Maximális kinyúlás esetén az emelési kapacitás akár 0,85 tonna is lehet. 11,6 x 3,6 méteres szállítási méretével a Potain Hup M 28-22 kategóriájának legkompaktabb önszerelő daruja.

Manitowoc Hup C 40-30

Párhuzamosan a Hup M 28-22 modellel, a Manitowoc kifejlesztett egy másik, mobilitásra kihegyezett Potain önszerelő darut is. Azonban a Hup M 28-22-vel szemben a Hup C 40-30 eredetileg nem volt része a cég termékfejlesztési terveinek, sokkal inkább tekinthető a különleges vevői igényekre adott válasznak.

A történet úgy kezdődött, hogy a Stirnimann – amely jó ideje foglalkozik a Manitowoc termékeinek forgalmazásával – megkereste a gyártót, és jelezte az igényt egy új emelőgépre, amely az önszerelő daruk minden előnyét fel tudja mutatni, ám jobban boldogul nehéz terepen.

Így született meg a Potain Hup C 40-30. A modell különlegességét a lánctalpak adják, melyeken az önszerelő daru mind összecsukott, mind felállított helyzetben képes mozogni. Szállításkor a 13,5 méteres hosszhoz mindössze 2,55 méteres szélesség társul, de talán még ennél is fontosabb, hogy a beépített generátorral külső energiaforrás nélkül oldható meg a mozgatása és felállítása. A speciális daru slágertermék lett a piacon: miután az első hat példányt a Stirnimann vásárolta meg, további darabokat értékesítettek Németországban és az Egyesült Államokban.

Forrás: Manitowoc Europe 

 

 

 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©