A TERRA újdonságai a Szakmai napon

A bemutatókról Varga Ákossal, a TERRA Hungária ügyvezetőjével beszélgettünk.

2023. október 25.

MAÉP: Ha jól emlékszem, régen volt szakmai nap, talán a Covid előtt.

V. Á.: Igen, megnyitó beszédemben ki is emeltem, hogy a Covid időszak előtt volt utoljára hasonló jellegű rendezvényünk, nem is tudom pontosan, hogy hány éves kihagyás után jelentkezünk ilyen rendezvénnyel újra. Legutoljára szintén itt Szigetszentmiklóson voltunk, csak nem a telephelyünkön, hanem kicsit messzebb, egy kavics- murvabányaszerű területen.

MAÉP: Kik vesznek részt ezen a rendezvényen?

V. Á.:: Célcsoportunk elsősorban a döntéshozók, építőipari vállalkozások döntéshozói, vezetői, tulajdonosai. Másodsorban nyilvánvalóan a gépkezelők. Egyrészt a gépkezelői verseny miatt, ami szintén volt. Másrészt tudjuk, hogy főleg a kisebb cégeknél egy-egy komolyabb beruházás előtt a gépkezelők véleménye nagyon sokat számít. Tehát az, hogy nekik adott géptípusról milyen a véleménye, ne adj’ isten ő maga is dolgozott vele, az nagyon fontos. Nyilván nemcsak mi, hanem a többi gépkereskedő is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a gépkezelőket próbáljuk megnyerni annak érdekében, hogy a mi márkánkat válassza. Tehát ez egy szakmai nap volt kimondottan szakmai programokkal döntéshozóknak, gépkezelőknek, műszaki embereknek, akik bármilyen módon befolyásolni tudják a gépvásárlással kapcsolatos döntéseket.

MAÉP: Térjünk rá az újdonságokra, a gép- és eszköz bemutatókra. Vegyük sorra ezeket.

V. Á.: Valóban tudok újdonságokról beszámolni. Nem olyan rég kezdtük el a Sany autódaruk forgalmazását. Az itt bemutatott egy olyan változat volt, ahol egy európai alvázra, konkrétan egy MAN alvázra lett ráépítve a Sany által gyártott darurész. Ezeket Romániában, Bukarestben szerelik össze, mert a Terra Holdingon belül a román dealer az, aki felelős ezeknek a gépeknek az összeszereléséért.

Tehát Kínából jött a felépítmény, európai az alváz, Romániában szerelték össze, és onnan kapjuk meg mi a gépet. Ez egy bemutató gép, és valóban ez az első ilyen típus, amit Magyarországon be tudtunk mutatni. Egy darab került még értékesítésre Magyarországon korábban, az nagyobb volt, és nem MAN, hanem Renault alvázra lett szerelve. A mi portfóliónkban ez újdonság. Mi alapvetően a földmunkagépekről meg egyéb JCB gépekről vagyunk ismertek, ezt szerettük volna mindenképpen differenciálni azzal, hogy bemutatjuk ezt az új géptípust. Ez nyilván elsősorban az építőiparhoz kötődik, de sokoldalú felhasználása is lehetséges. Most egyébként arra törekszünk, hogy ne 100 százalékosan az építőipartól függjünk, több lábon próbálunk mi is állni.

 MAÉP: Bizonyos szempontból újdonságot hozott az X szériás lánctalpas kotrókhoz kötődő bemutató is.

V. Á.: Itt nem maga a kotró volt az újdonság, mert az jó pár éve már van, hanem a törőkanál. Az MB Crusher törőkanál olasz gyártójával kezdtünk együttműködést. Az ő egyik, elég népszerű termékét mutattuk be, egy törőkanalat, amit egy 24 tonnás lánctalpas kotróra szereltünk föl. Ez a törő megint csak új a portfóliónkban. Lehetséges, hogy máshol is volt ilyen törőkanál látható, bár bemutatóval azt hiszem nem. De ez újdonság volt, hogy a mi ügyfeleink, akiknek van lánctalpas kotrójuk, kisebb ráfordítással, ezzel a törőkanállal az építési területen nagyon nagy előrelépést tudnak tenni, hiszen ott helyben különböző méretre össze tudják törni a betontörmelékeket.

MAÉP: Miben mutatkozik meg ennek a terméknek az előnye? Teljesítményben, árban?

V. Á.: Én azt látom benne a nagyszerű dolognak, és mi pont ezért gondoltuk, hogy ezt be kell mutatni, hogy ez egy nagyon hatékony eszköz. Nyilván nem összehasonlítható egy hatalmas monstre 50-60 tonnás törőgéppel, ami mondjuk, több százezer dollárba vagy euróba kerül. Ez egy kisebb teljesítményű eszköz, de az ára ennél jóval-jóval barátibb. És a meglévő kotrógépre simán felszerelhető, tehát egy kotrógép, ami egy bontásnál, építkezésnél abszolút használható, mondjuk a mélyásó kanalával, az most tényleg pár órás átalakítással törőgéppé avanzsálhat, és a különböző nagyságú töréseket itt most nagyon látványosan be is mutattuk. Pontosan ezt vártuk a bemutatótól, mert ezt elmesélni az embereknek nehéz. Még annak is, aki tapasztalt ebben a témában, az se biztos, hogy annyira át tudja látni, mint amikor tényleg a saját szemével látja, hogy ott van az a hatalmas betontörmelék, amit az MB Crusher minden további nélkül összezúz, összetör. Mondhatjuk, hogy ez szintén először volt bemutatva az az országban.

MAÉP: Egy következő kiemelt téma, a Leica szintvezérlés sem ismeretlen a kereskedők és a felhasználók előtt.

V. Á.: : Mindegyik típusnál igyekeztünk bemutatni a gépek sokoldalúságát. Itt sem a JCB alapgép volt az újdonság, mert ezek a gépek már korábbról ismertek, régóta elérhetőek; hanem egy olyan felszerelés, olyan plusz opció, ami korábban nem volt bemutatva. Most ezt próbáltuk előtérbe helyezni. Ilyen volt a korábban említett törő, és ilyen a Leica rendszer is, ami a JCB gépeken először most került bemutatásra. Ez egy komplett 3D-s rendszer, ami rajta volt a 145-ös gumikerekes kotrón, és ami gyakorlatilag tetszőleges formákat, területeket képes kialakítani, abszolút a hidraulikarendszerével.

Tehát ez egy nagyon korszerű, tényleg 21. századi eszköz, ami sokkal hatékonyabbá teszi az ismert és hagyományosan használt gumikerekes kotrót. Sokkal rövidebb idő alatt ki tudja alakítani azt a felületet, ami a feladata, és nyilván ezzel üzemanyagot, időt, földmennyiséget, talajmennyiséget tud olyan kontroll alatt tartani, amivel sokkal hatékonyabban tud működni.

MAÉP: Bemutatásra került egy tiltrotator is.

V. Á.: Nem győzöm ismételni, itt megint pontosan az volt a szándékunk, hogy bemutassuk egy új eszközt. Nem is az eszközt, hanem inkább a gyorscserélő rendszerét, mert a tiltrotator tulajdonképpen egy gyorscsatlakozó. De egy olyan speciális gyorscsatlakozó, ami lehetővé teszi, hogy a végére rögzített eszközt, kanalat, villát, rézsűkanalat minden irányba tud mozgatni, forgatni, kanyarban dönteni. Tehát gyakorlatilag minden olyat tud, ami elképzelhető. Ezzel nyilván még sokoldalúbbá teszi a gépet, és egy csomó olyan feladatot el tud látni ezzel az egy eszközzel, amihez nem is tudom, hány gép kellene egyébként. Tehát itt a sokoldalúságot lehet kiemelni, ez volt a bemutató lényege. Mi próbálunk már egyébként elég régóta a minikotrókpiacán, ahol rengeteg versenytársunk van, valamilyen módon kitűnni. Nyilván a JCB egy prémium márkát gyárt ezek közül, és mi igyekszünk felszerelni ezeket olyan speciális adapterekkel, amivel különleges, más jellegű feladatokat is el lehet látni, és ezzel igyekszünk az ügyfeleket idecsábítani. Mert ha valaki azt mondja, hogy van neki nagyon klassz minikotrója, ebből van rengeteg a piacon. Tehát ezzel nem tudunk előnyt szerezni. És azt hiszem, hogy egy prémium márkának nem az árával kell elsősorban kitűnni a tömegből, hanem mondjuk egy ilyen többlettudással, amit ez a speciális adapter biztosít.

MAÉP: Láttam egy felsővázas teleszkópos rakodót, mit tud ez?

V. Á.:  Valóban bemutattuk, ha nem is olyan látványosan, a forgó felső vázas teleszkópos rakodót.  Itt sem maga a gép az az újdonság, mert jó pár éve létezik. Az emelőkosár egy izgalmas dolog. Itt inkább azt akartuk bemutatni, hogy ugye az emberek többsége a teleszkópos rakodót merev vázasként képzeli el, egyébként a 90 valahány százaléka így is kerül értékesítésre. Az igazán nagyok, azok mondjuk 26 méteres gémkinyúlásúak.  De nekünk van egy kisebb is, egy 21 méteres. Ezek szintén nagyon komoly magasságokat tudnak elérni, és avval, hogy elforgatható a felső vázuk, gyakorlatilag daruként tudnak működni. Tehát így ötvöződik a daruk, illetve a teleszkópos rakodók sokoldalúsága, és ezt akartuk bemutatni a szakmai napon.

Amit szintén be akartunk mutatni, az a használtgép üzletág. Mi alapvetően az új gép kereskedelemre szakosodtunk, de nagyon komoly készletünk van használt gépekből. Ezek jó minőségű gépek, mi ezeket bevizsgáljuk, és olyan állapotban értékesítjük őket, hogy az ügyfél biztos lehet benne, hogy nem fél óra múlva lerobbanó, olajfolyós roncsot vesz. Ez egyfajta biztonságot ad az ügyfél számára. Ezt is promotáljuk, hogy most, amikor az új gépek eladása kicsit döcög, nincsenek pályázatok, nincsen elérhető nagyobb munkamennyiség az ügyfeleink számára, ami miatt szükségét éreznék, hogy új gépeket vásároljanak. Ilyenkor a használt gép lehet a jó alternatív megoldás.

MAÉP: Vagy a bérlet.

V. Á.: Vagy a bérlet, ugye a bérletről is szó volt, csak azt nehéz bemutatni. Tulajdonképpen a bérlet is ugyanebből a gondolatmenetből jön, és mondhatom, hogy a bérleti üzletágunk nagyon jól teljesít idén. Jelentős, bőven kétszámjegyű visszaesés volt az új gép értékesítésben, a darabszám majdnem a felére esett vissza. A használt gép üzletágunk sem annyira remekel, alulról érinti az eredeti tervszámainkat. Viszont a bérleti üzletág ragyogóan működik, és bőven a tervek fölötti eredményeket mutat.

Azért arra büszkék lehetünk, hogy van egy vevőszolgálati részlegünk, tehát az alkatrész - és szerviz értékesítés. Ez itt volt szintén a szakmai napon, lehetett is vásárolni kedvezményesen különböző szerviz szolgáltatásokat, meg alkatrészeket. Ahogy mondtam, az alkatrész és szerviz üzletágunk nagyszerűen működik, tökéletesen hozzák a terveinket. Ez bátorít minket arra, hogy reméljük, mégiscsak lesz valami fény az alagút végén, mert ez azt jelenti, hogy bizonyos gépek dolgoznak, hiszen akkor fogy hozzá az alkatrész meg kell a szerviz. Tehát azért vannak olyan ügyfelek, akik tudnak dolgozni, van munkájuk.

MAÉP: Amikor értékelték a szakmai napot, mi volt az általános benyomásuk?

V. Á.: Fontosnak tartom elmondani, hogy ahhoz képest, amiket itt felvázoltuk, hogy az építőipar milyen helyzetben van, és milyen kilátásai vannak, ahhoz képest körülbelül 200 ügyfél volt itt, aki regisztrált is, és ténylegesen meg is jelent. És ők fontosnak tartották a rendezvényt, érdeklődtek a szakmai napunk iránt. Több ügylet is, eladás is történt a szakmai nap keretében. Tehát a piaci bemutatkozás mellett ilyen szempontból is sikeres rendezvényt tudhatunk magunk mögött.

Kövesdy Gábor (MAÉP)

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©