A Volvo CE közzétette márkafüggetlen elektromos töltési technológiáját
2023. július 11.
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé tette 48 voltos egyenáramú töltési technológiáját, mellyel nem csupán az elektrifikáció felgyorsítása a cél, de a vegyes flottákat üzemeltető ügyfelek dolgának megkönnyítése is.
Jelen pillanatban nincs iparági sztenderd a 48V DC (egyenáramú) – vagyis a kompakt elektromos gépekhez szükséges – töltési megoldásokra, ami azt jelenti, hogy a többféle márkából álló gépparkkal rendelkező vásárlóknak több különböző töltőt kell beszerezniük.
Erre tekintettel a Volvo CE a közelmúltban úgy döntött, közzéteszi saját márkafüggetlen szoftverét és a 48 voltos egyenáramú töltőinél alkalmazott csatlakozóra vonatkozó specifikációkat (az egyenáramú töltést a hétköznapokban gyakran nevezik egyszerűen gyorstöltésnek). Így ezeket más eszközgyártók és beszállítók szabadon felhasználhatják a kompakt gépeket kiszolgáló töltőik fejlesztése során.
E lépéssel a Volvo CE célja az elektromobilitásra való átállás elősegítése és felgyorsítása. Reményeik szerint az iparág több, közös eljáráson alapuló töltési technológiát lesz képes kidolgozni az emissziómentes gépekre váltó felhasználók javára.
Mint az elektromobilitási megoldások értékesítéséért felelős Fredrik Tjernström fogalmazott a Volvo CE részéről: „Egy olyan egységesített, megbízható és hatékony elektromos ökoszisztémához kívánunk hozzájárulni, ami megkönnyíti az elektromos átállást ügyfeleink számára. Szabványos márkafüggetlen töltőcsatlakozó hiányában a kompakt gépeket használó vevők jelenleg különböző gyártmányú gépeikhez kénytelenek különböző töltőket vásárolni. Töltőcsatlakozónk jellemzőinek közzétételétől azt reméljük, hogy egyre több töltőbeszállító és gépgyártó használja majd ugyanazt a töltési technológiát. Ezzel pedig egy lépéssel közelebb kerülünk az ügyfelek előnyére váló iparági szabványhoz.”
A 48 voltos tápfeszültség a kisebb építőgépekhez felel meg. A Volvo CE kínálatában ez napjainkban az ECR18 Electric, EC18 Electric és ECR25 Electric kompakt kotrókat, az L20 Electric és L25 Electric kompakt rakodógépeket és a DD25 Electric aszfalthengert jelenti.
Nagyobb gépekhez 600 voltos feszültség szükséges, ám ehhez már létezik iparági szabvány, melyet a járműipar dolgozott ki.
Forrás és fotó: Volvo Constructiun Equipment /Europe
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?