bauma : full liner lesz a Tobroco-Giant
2022. október 07.
A Tobroco-Giant ambíciói messze túlmutatnak azon, hogy ott legyen a világ legjelentősebb homlokrakodó-gyártói között, hiszen a holland márka komplett kínálattal kíván ringbe szállni a kompakt eszközök piaci szegmensében. Ezt egyfelől új modellek – köztük elektromos gépek – bemutatásával szeretnék elérni a legkülönfélébb kategóriákban. Másrészről az ULBO Machinery felvásárlása révén a cég kínálata egy csapásra a tömörítőgépek teljes skálájával is kiegészült.
A nagyközönség többek között most első ízben láthatja a lapvibrátorokból és döngölőkből álló szériát, de a 182 négyzetméteres standon hét további Giant modell is helyet kap: köztük egy csúszókormányzású rakodó, egy telehandler, illetve több homlokrakodó (beleértve egy teleszkópos modellt is). A cég a baumán megjelenő gépeket különféle, kivitelezéshez, bontáshoz vagy városüzemeltetési munkákhoz alkalmas szerelékekkel állítja ki.
Elektromos gépek
Mielőtt 2019 végén megkezdődött volna a sorozatgyártás, a legutóbbi baumán mutatkozott be a Tobroco-Giant első két elektromos homlokrakodója, a G2200E és a G2200E X-TRA. Sikerület jól jelzi, hogy az azóta eltelt szűk három évben több mint 1000 homlokrakodó gördült le a gyártósorról a 2,2 tonnás modellek közül, ami alighanem az elektromos gépek iránti igény megugrásának is betudható.
G2700E X-TRA
A következő években jelentős bővítés szerepel a cég tervei között az elektromos modellek terén, melynek eredményeképp a jövőben minden modellből rendelkezésre áll majd elektromos változat. Első körben a G2700E és G2700E X-TRA típusok érkeznek, melyek 2595 kg-os üzemi tömegükkel egy kategóriával a G2200E a G2200E X-TRA fölött helyezkednek el, és ennek megfelelően nehezebb munkákkal is megbirkóznak. A G2700E X-TRA 2300 kg-os billentő terhelése azt jelenti, hogy a rakodógép például egy teljes raklapnyi téglát vagy térkövet is képes gond nélkül felemelni és megmozgatni.
Teljes tömörítőgép-család 24 taggal
Az ULBO Machinery akvizíciójával a Tobroco-Giant kínálata egy komplett tömörítőgép-szériával egészült ki. A két tucat modell mindegyike kiváló minőségű alkatrészekből építkezik, melynek eredményeképp teljesítmény és tartósság szempontjából is remekelnek. A vevők benzines, dízel és elektromos modellek közül választhatnak Honda, Hatz vagy Yanmar motorokkal. Döngölőbékából a Giant négyféle modellt kínál 58 és 80 kg közti tömeggel, míg a lapvibrátorok között tizenegy egyirányú (51-180 kg) és nyolc kétirányú (180-485 kg) típus mellett egy gumigörgős vibrátor is megtalálható. Ütőerő tekintetében a legnagyobb kétirányú lapvibrátor 67 kN-t tud, a modellek munkaszélessége pedig 30 cm-től 85 cm-ig terjed.
Ahogy homlokrakodók esetében, a cég jelentős összegeket fektet az elektromos átállásba a tömörítőgépekkel kapcsolatban is. A Hondával kötött megállapodása eredményeképp a Tobroco-Giant lett az első gyártó, mely megkezdte az elektromos lapvibrátorok gyártását a japán cég motorjaival, a baumán pedig a további elektromos lapvibrátorok mellett ott lesznek az első elektromos döngölőbékák is. Termékpalettája átfogó bővítésével és az elektromos modellek gyarapításával a Tobroco-Giant éves szinten el kívánja érni a 10.000 előállított példányt.
Gépek 750 és 6000 kg között
G5000 X-TRA
A Giant gépek széles kínálatát kiválóan tükrözik a baumán kiállított típusok is. Túl az új modelleken, a standon helyet kap három derékcsuklós rakodógép az 1500 kg-os, 2200 kg-os és 5000 kg-os méretosztályban (G1500 X-TRA HD, G2200E X-TRA, illetve G5000 X-TRA), mellettünk viszont marad hely a GT5048 teleszkópos rakodónak is. A gyártó által a „2x2 méteres” osztályba sorolt korszerű telehandler (szélessége, magassága és tengelytávja egyaránt 2 méter alatt marad) emelési magassága 4,8 méter, évek óta töretlen népszerűségét pedig stabilitásának és mozgékonyságának köszönheti.
Szöveg: Tobroco-Giant sajtóanyag alapján, fotó: Tobroco-Giant
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?