bauma: teljes emelőgép-kínálatát felvonultatja a Manitowoc
2022. október 05.
Grove autódaruk
A Manitowoc összesen 12 daruja kiállítását tervezi standján, ám a modellek pontos megnevezésére csak a következő napokban kerül sor – sőt, néhány meglepetés is várható. Azt viszont már most is tudni lehet, hogy a kiállított darabok közül hét a Grove széria, míg öt a Potain toronydarucsalád tagja. A megtekinthető Grove daruk legnagyobbika a GMK6400-1 autódaru, melyet Münchenben láthatnak először az érdeklődők.
GMK6400-1
400 tonnás kapacitásával az új terepes modell a nagy népszerűségnek örvendő GMK6400-at váltja, mellyel összehasonlítva számos fejlesztést kapott, többek közt a Manitowoc új irányítási rendszerét (CCS) és a rugalmasan alkalmazható MAXbase letalpalórendszert.
A Grove sorozatból szintén a baumán debütál a 150 tonnás GMK5150XL (nyitó fotó) és a 120 tonnás GMK5120L, melyek 2021 végi piaci bevezetésük óta viszik tovább a darucsalád hagyományait az öttengelyes modellek között.
GMK5120L
A GMK5150XL teljesen új távlatokat nyit azt illetően, milyen gémkinyúlás érhető el egy öttengelyes autódaruval, hiszen 69 méteres főgémjével a legtöbb 220 tonnás darun is túltesz. E tekintetben nem sokban marad el tőle a 66 méteres gémmel rendelkező GMK5120L sem, mely a rugalmasabb alkalmazhatóság érdekében többféle ellensúly-konfigurációval vethető be.
Potain toronydaruk
A Potain sorozatból két toronydarut hétpecsétes titokként őriznek a show megnyitójáig, csupán annyi tudható, hogy az egyik modell oszlopcsúcs nélküli, míg a másik billenőgémes kivitelű lesz. Mellettük ott lesz a Potain MDT 489, mely tavalyi piaci bevezetése óta először lesz közelebbről is megtekinthető.
MDT 489 M25
Utóbbi 20 és 25 tonnás változatokban vásárolható meg, egyaránt 80 méteres gémmel. Az emelési kapacitás és kinyúlás közti arany középutat képviselve az MDT 489 ideális például infrastruktúraépítési projektekhez és más nagyberuházásokhoz.
A Manitowoc nem feledkezett meg az önszerelő toronydarukról sem, melyek közül két modell lép színre. Bár csak tavaly mutatkozott be – így a baumára esik az első nyilvános fellépése –, a 6 tonnás Igo T 99 már eddig is sok rajongót szerzett magának kompakt méreteivel, csekély lábnyomával és intelligens kialakításával.
Igo T 99
Rajta kívül a gyártó a Potain Hup M 28-22 típust állítja ki ebből a kategóriából, mely könnyű szállíthatóságával vált igen népszerűvé. A legfeljebb 2,2 tonnát megemelő gép az egyetlen önszerelő toronydaru, mely 28 méteres gémet és akár 31 méteres munkamagasságot kínál ennyire csekély szállítási méretekkel kombinálva.
Potain Hup M 28-22
A Potain ügyfélközpontba betérve a vendégek virtuális valóság (VR) segítségével tekinthetnek meg néhány legendás kivitelezési helyszínt. Eközben megismerkedhetnek a Potain e-Tech szervizalkalmazással, valamint számos részletet tudhatnak meg a vállalat által kínált képzésekről, köztük a Potain e-Academy kurzusokról. Sőt, tájékozódhatnak az EnCORE gépfelújítási programról és a használtdaru-értékesítésről is.
Nem messze innen, a Grove ügyfélcentrumban helyet kap majd az egyik terepes autódaru szimulátora, VR-prezentáció formájában pedig a vállalat daruin alkalmazott korszerű gémtechnológia, illetve az új irányítási rendszerhez tartozó 30 cm képátlójú kijelző lesz látható. Hasonlóan a Potain ügyfélcentrumhoz, az EnCORE felújítási programról és a használt daruvásárlási lehetőségekről is bővebb információk állnak majd rendelkezésre.
Szöveg Manitowoc sajtóanyag alapján, fotók: Manitowoc, nyitókép GMK 5150XL
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?