Intermat: bemutatkozott a Yanmar elektromos triója
2024. április 30.
SV17e
1955 kg-os üzemi tömegével az SV17e minikotró kiválóan egyesíti a környezetbarát szemléletmódot a magas szintű funkcionalitással. A strapabíró 18,3 kWh-s akkumulátor által táplált gépen két üzemmód választható, mely lehetővé teszi, hogy alkalmazkodjon a változó kívánalmakhoz és a lehető legtöbb munkaórát dolgozza le egyetlen feltöltéssel.
SV17e minikotró
Kotrási teljesítményét jelzi a rövidebb kanálszáron mért 9,9 kN, illetve a hosszabb kanálszáron mért 8,9 kN ásóerő, míg a kanálon 16 kN erő mérhető.
A szűk helyekre ideális SV17e mindössze 2,33 méteres magasságához 0,98 és 1,32 méter között változtatható szélesség társul. Csaknem teljesen hangtalan működése minimálisra csökkenti a zajártalmat, ami kényelmesebb munkakörülményeket jelent a gépkezelők számára, valamint ideális választássá teszi az apró kotrót zárt terekben és érzékeny, zajkorlátozással érintett területeken végzett munkákhoz.
V8e
A 4,5 tonnás V8e homlokrakodó a teljesítmény és a fenntarthatóság nagyszerű elegye korszerű építőipari munkaterületek számára. Itt már négy üzemmód közül lehet választani (kanállal, illetve villával végzett munkákra optimalizált módok, teljesítményre kihegyezett mód és gazdaságos üzemmód), hogy a gépkezelő tökéletesen az adott feladathoz hangolhassa a rakodógépet. A rendelkezésre álló kanalak kapacitása 0,8 és 1,2 köbméter közötti, míg a villa terhelhetősége a maximális hatékonyság érdekében meggyőző, 1890 kg.
Yanmar V8e homlokrakodó
A nagy kapacitású akkumulátor (alapváltozatban 39,9 kWh, mely felár ellenében 53.2 kWh-ra növelhető) akár 4 óra 15 percnyi folyamatos munkát is lehetővé tesz kanál üzemmódban. 22 kW névleges és 30 kW csúcsteljesítményével a homlokrakodó szinkronmotorja szintén partner a hatékonyság növelésében a különféle feladatok során. Emellett a gyá a rtó szerintV8e rugalmassága páratlan kategóriájában, egy egész munkanapot végigdolgozhat, míg a fedélzeti töltő felére csökkenti a töltési időt.
Mivel elsődleges fontosságú a gépkezelők biztonsága és kényelme, a V8e újonnan tervezett, jobb kilátást nyújtó, komfortosabb fülkével érkezik; odabent állítható a kartámasz és a kormányoszlop, fűtött az ülés, a látást pedig LED-es közúti lámpák és munkalámpák segítik.
C08e
A Yanmar C08e gumihevederes minidömper (üzemi tömeg: 730-880 kg) felépítéséből adódóan a nehéz tereppel is megbirkózik. 5,5 kW névleges és 6,5 kW csúcsteljesítményt nyújtó elektromos motorjához a gyártó hidrosztatikus váltót párosított, ami garantálja a finom irányíthatóságot és az akár 20 fokos emelkedők leküzdését. A nagy igénybevételt jelentő feladatokra hangolt dömper változattól függően 0,34-0,42 köbméter anyagot szállíthat.
Yanmar C08e gumihevederes minidömper
Mindehhez az energiaellátást egy 10,4 kWh kapacitású akku szolgáltatja, melynek ideális kihasználása érdekében három üzemmód áll rendelkezésre (eco, normál teljesítményű, nagy teljesítményű). Így legnagyobb teljesítmény esetén egy feltöltéssel akár három órányi munkára is lehetőség van.
Ebből adódóan a minidömper fél munkanapot dolgozhat mielőtt töltőre kellene csatlakoztatni, ez persze a használat függvényében változhat. Töltéshez a C08e általános 3,3 kW-os külső töltőt használ, ami mind a P17 mintájú, mind a REMA csatlakozóval kompatibilis, és 3,5 óra alatt képes feltölteni az akkumulátort 20 százalékról 80 százalékra.
Forrás és fotók: Yanmar
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?