Bemutatták a JCB új lánctalpas kotróját
2018. május 14.
Az újgenerációs „X-széria” váltja fel a JCB jelenlegi modellkínálatát a lánctalpas kotrók terén, tudhatták meg elsőként az újságírók a cég központjában tartott márciusi sajtóbemutatón. A konstruktőr négy éves fejlesztési és tesztelési időszak után állt elő az új gépcsalád első példányával, a 20-22 tonnás JCB 220X lánctalpas kotróval.
A gyártó legfőbb célja az volt, hogy egy olyan újgenerációs gépet fejlesszen – elsőként a 20 tonnás lánctalpas gépek terén –, amelynek két legfontosabb hívószava a minőség és a tartósság.
A fejlesztői csapat több mint 1000 felhasználói véleményt vett figyelembe az új kotró megtervezésekor, és több évet töltött a gép megtervezésével és finomhangolásával. Mindeközben több mint 1 millió munkacikluson át tesztelték a gépeket a legzordabb körülmények között, hogy minden egyszerűen működjön és egyszerű legyen a karbantartás is.
Tim Burnhope, a vállalat innovációért és növekedésért felelős igazgatója a sajtótájékoztatón azt nyilatkozta: „Arra törekszünk, hogy megkönnyítsük az üzemeltetők és a szerviztechnikusok életét, csökkentsük a gépek állásidejét, és a termelékenység növelésével járuljunk hozzá ügyfeleink sikerességéhez.”
A JCB 220X legfontosabb újításai:
- 15 százalékkal nagyobb vezetőfülke, megnövelt zajvédelemmel
- 200 milliméterrel szélesebb felépítmény
- középre helyezett gémszerkezet a pontosabb munkavégzés és a tartósság érdekében
- Intuitív, ergonomikus kialakítású fülke egyszerű, átlátható kezelőfelülettel
- Erősebb oldalsó ajtók a tartósság és a fokozottabb zajvédelem érdekében
A JCB 220X lánctalpas kotrója munka közben
Robosztus felépítés
A JCB 220X robosztus felépítéssel rendelkezik megjelenése erőt és tartósságot sugall. A design áttervezésekor a legfontosabb szempontot azonban mégsem ez, hanem a gépkezelők kényelme jelentette a JCB számára.
A felépítmény 200 milliméterrel megnövelték, ezáltal a gép 2,7 méter széles lett. A szélesség növelése lehetővé tette, hogy a gém középre kerüljön, amely révén csökkenteni lehetett a terheléskor a vázra ható kedvezőtlen erőket.
A legfőbb cél az, hogy a gépkezelő hatékonyabban tudja elvégezni a napi munkáját. Ezért a gyártó mérnökei teljesen átszabták a kezelőfülkét, ami 10 centiméterrel hosszabb és egy méter széles, összességében pedig 15 százalékkal nagyobb lett, mint a korábbi modellek esetében.
A kabin továbbra is ROPS keretszerkezetre épül, ami a gépkezelőt védi borulás esetén. Szintén jelentős változás, hogy a zajszintet 67dB-re tudták csökkenteni a korábbi a 73dB-ről.
A vezetőfülkében minden apró részlet a gépkezelő kényelmét szolgálja a teljesen sík padlókialakítástól – a könnyebb tiszthatóság érdekében –, a vezetőülés jobb oldalán elhelyezett egyszerű, átlátható kezelőfelületen, a 7”-os dönthető kijelzőn át egészen az olyan apró részletekig, mint a megnövelt tárolóhelyek és a jobb kilátást biztosító apró módosítások.
A belső alkatrészek
A JCB 220X kotrókat saját fejlesztésű JCB EcoMAX Tier 4 Final motorral szereli a gyártó. A négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltéses motor 129 kW-os teljesítmény leadására képes.
A hidraulika szivattyúkat a Kawasaki, a szeleptömböt a Kayaba szállítja a rendszerhez. A hidraulika tömlő átmérőjét 19-25 milliméterrel megnövelték, és ez nagyobb olajnyomást eredményez anélkül, hogy növelni kellene az olaj sebességét. A megnövelt átmérőjű tömlők összességében kisebb kopást és hosszabb élettartamot eredményeznek.
A fejlesztő célja a könnyű karbantarthatóság volt, ezért több más mellett a szervizpontokat egy helyre gyűjtötték, ami könnyen megközelíthető. A karbantartási ciklusok csökkentek, a hidraulikaolajat 5000 üzemóránként, a szűrőket 2000 üzemóránként elegendő cserélni. A JCB szándéka, hogy a lánctalpas kotrói tartós, hatékony és megbízható eszközt jelenthessenek az építőipari vállalkozók számára.
Forrás: Terra-world.com
Fotó: Jcb.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?