Beújít a Magyar Közút
2014. július 16.
2013-ban indította a Magyar Közút Nonprofit Zrt. azt a fejlesztési programot, amelynek célja a gép- és eszközparkjuk megújítása. A teljes beruházás összköltsége közel 3 milliárd forint, amelyből mintegy 890 millió forintot az Európai Uniótól kapott forrás tesz ki.
A programban négy darab WIRTGEN W 100i típusú önjáró aszfaltmaró gépet szereztek be. A nagyteljesítményű gépekkel hatékonyabban és gyorsabban lehet elvégezni az útpályák elhasználódott felső rétegének eltávolítását, előkészítve ezzel az új burkolat részére a felületet.
Technikai részletek
A gépek marási szélessége 1 méter, a marási mélység egy munkamenettel 0 és 30 centiméter között állítható. A tömegük egyenként meghaladja a 15 tonnát, munkasebességük pedig elérheti akár a percenkénti 30 métert is. Újdonság, hogy a marás során keletkezett szálló por mennyisége egy vízpermetező egység segítségével csökkenthető. A berendezés hidrosztatikus hajtású és tömörgumi kerekeken gördül. A gépeket a Kaposvári, Salgótarjáni, Szegedi és Veszprémi mérnökségekre szállítják ki.
Az egyik aszfaltmaró gép
És még nincs vége
A nagyteljesítményű aszfaltmarógép egy géplánc első egysége, amelynek munkája során a régi útburkolati réteg eltávolítása történik. A technológiai sorban ezután következik az új aszfaltréteg leterítését végző önjáró aszfaltterítő gép, majd a végső tömörítést és simítást az úthengerek végzik el. Utóbbi két egység beszerzése is folyamatban van, így két új finisherrel és 15 darab vibrációs hengerrel bővül a Magyar Közút eszközparkja.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program támogatásainak köszönhetően 8 ároktisztítógépés 38 sószóró adaptert vettek az elmúlt időszakban, a következőhónapokban pedig további 36 ütközést csillapító adapter és 23 rakodógép átvételére kerül sor. A fejlesztéseknek köszönhetően hatékonyabban és nagyobb volumenben végezheti el cég a feladatait.
Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Fotó: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?