Bővíti európai akkumulátoros kotrókínálatát a Hitachi
2023. február 13.
A Hitachi jelenleg több akkumulátoros kotrómodellen is dolgozik a 2 és 14 tonna közti méretosztályban, melyeket az európai piacra szánnak. Közülük az 5 tonnás ZX55US-6EB mutatkozott be legelőször, melyet a ZX23U-6EB, ZX85US-6EB, illetve ZX135-7EB prototípusok mellett a tavaly őszi baumá-ra kilátogatók is megtekinthettek.
Az új modellek megalkotásakor a Hitachi sokat merített elektromos eszközökhöz kapcsolódó hagyományaiból, illetve a csúcskategóriás, külső áramforrásról működő bányaipari kotrók terén gyűjtött tapasztalatából és szakértelméből. Emellett a Hitachi Construction Machinery nemrég jelentette be, hogy Kenki Technology Group GmbH (KTEG) néven vegyesvállalatot alapított a Kiesel Technology GmbH-val, melytől azt várják, hogy meggyorsítja a cég zéró emissziós építőgépeinek piaci bevezetését.
Az új kompakt kotrók segítségével a vásárlók hatékonyan és csekély zajkibocsátással dolgozhatnak akár a legszűkebb helyeken is, a hagyományos dízelmotoros modellekhez képest alacsonyabb karbantartásigény és magasabb rendelkezésre állás mellett.
A jövőbeli tulajdonosok a lítium-ion akkumulátoros üzemeltetés mellett külső áramforrásra csatlakozva, az akkumulátorok töltésével párhuzamosan is működtethetik a gépeket. A két módszer kombinálásával a kezelők végigdolgozhatják az egész munkanapot. Érdekesség, hogy a ZX55U-6EB esetében az alapáras modellhez légkondicionáló is hozzájárul.
A Hitachi a jövőben további akkumulátoros modellekkel kívánja bővíteni európai termékpalettáját. „Lázasan dolgozunk a zéró emissziós gépeket övező kiugró kereslet kielégítése érdekében, szem előtt tartjuk ügyfeleink elvárásait is, akik egyre biztonságosabb, hatékonyabb eszközökre és alacsonyabb üzemeltetési költségekre vágynak” – nyilatkozta Ikeda Takaharu, a Hitachi Construction Machinery (Europe) elnöke.
Forrás és fotó: Hitachi Construction Machinery (Europe), a borítón: Hitachi ZX55U-6EB
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?