Díjazták a Volvo új munkagépét

A gyártó teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa elnyerte az Intermat innovációs díját.

2018. március 19.

A gyártó teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa elnyerte a rendezvény innovációs díját földmozgatás és bontás kategóriában.

A Volvo Construction Equipment teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa forradalmi kiviteléért elnyerte az Intermat innovációs díját. Az EX2 prototípusa a nulla kibocsátás mellett tízszer hatékonyabb, tízszer kisebb zajszinttel dolgozik, és tulajdonlási összköltsége is alacsonyabb.

Az Intermat 2018 innovációs díj olyan berendezéseket, technikákat, szolgáltatásokat, termékeket és megoldásokat tüntet ki, amelyek hozzájárulnak a fejlődéshez az építőiparban és az infrastruktúrában.

A French National Federation of Public Works (FNTP) elnöke által vezetett zsűri január 18-án a párizsi díjátadón jelentette be a döntését. A zsűri 13 iparági specialistából állt, ők választották ki a legjobb kilenc pályázatot a vezető gyártók által beadott 90 nevezés közül.

A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) 100% elektromos kompaktkotró prototípusa – jelenlegi nevén az EX2 – a földmozgatás és bontás kategóriában nyerte el a legjobb berendezésnek és munkagépnek járó Intermat innovációs díjat.

A koncepciógép a nulla kibocsátás mellett tízszer hatékonyabb, tízszer kisebb zajszinttel dolgozik, és tulajdonlási összköltsége is alacsonyabb a hagyományos megfelelőihez képest, ezért érdemelte ki a fejlődést hozó innovációnak járó elismerést az építőipari gépek kategóriájában.

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy az EX2 elnyerte ezt a világszerte elismert innovációs díjat” – mondta Ahcène Nedjimi a Volvo CE elektromobilitás specialistája és az EX2 projektvezetője. „Az EX2 egy forradalmi újításokat hozó munkagép. Az építőipari gépek villamosítása tisztább, csendesebb és hatékonyabb munkagépeket fog hozni – ez az iparágunk jövője. Nagyon örülök, hogy a zsűri felismerte ennek jelentőségét.” 

A díjazott elektromos kompaktkotró 

A díjazott technológia 

Az EX2 prototípus teljesen elektromos, a belső égésű motort összesen 38KWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorok váltották fel, melyek elég elektromos energiát termelnek az akár nyolcórás intenzív munkához, például egy tömör talajon végzett ásáshoz.

A hidraulikus architektúrát elektromos architektúra váltotta fel; ez tartalmazza az elektromechanikai lineáris működtető egységet is, amely segít az erőátviteli lánc optimalizálásában. A hidraulikarendszer és a belső égésű motor eltávolításával, valamint a hűtési igény csökkentésével együtt járt a zajszint jelentős mértékű csökkenése.

„Nullás kibocsátásával és tízszer kisebb zajszintjével az EX2 jól használható sűrűn lakott területen az emberek zavarása nélkül, még éjszaka is” – nyilatkozta a projektvezető. „A tízszer nagyobb hatékonyság, valamint a karbantartási igény nélküli rendszerek azt jelentik, hogy sokkal alacsonyabbak a működési költségek és a tulajdonlási összköltség. És mivel az EX2 teljesen elektromos és nincs benne mechanikus joystick, távolról, mobiltelefonról vagy táblagépről irányítható.

Ez növeli a biztonságot a veszélyes munkakörnyezetekben. Ezenfelül az EX2 a hagyományos megfelelőjéhez hasonló erővel és teljesítménnyel rendelkezik, valamint gyorsabb sebesség jellemzi a kombinált mozgáskor. Mivel ez a mozgásfajta a legáltalánosabb ennek a gépnek az esetében, a termelékenység is nagyobb. Mindezt úgy érjük el, hogy nem veszélyeztetjük a gép teljesítményét, garantálva, hogy az ügyfél igényei teljesülnek.”

A gyártó célja, hogy a fenntartható járműmegoldások felé induljon, ennek az útnak a fontos a mérföldköve az új munkagép. A szakértők szerint az EX2 minden bizonnyal ez a világ első teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa. A gép jelenleg még a kutatási projekt része, így kereskedelmi forgalomban nem kapható. A prototípus bemutatása áprilisban lesz az Intermaton.

Forrás: Volvoce.com, Fotó: Volvogroup.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©