Díjazták a Volvo új munkagépét
2018. március 19.
A gyártó teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa elnyerte a rendezvény innovációs díját földmozgatás és bontás kategóriában.
A Volvo Construction Equipment teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa forradalmi kiviteléért elnyerte az Intermat innovációs díját. Az EX2 prototípusa a nulla kibocsátás mellett tízszer hatékonyabb, tízszer kisebb zajszinttel dolgozik, és tulajdonlási összköltsége is alacsonyabb.
Az Intermat 2018 innovációs díj olyan berendezéseket, technikákat, szolgáltatásokat, termékeket és megoldásokat tüntet ki, amelyek hozzájárulnak a fejlődéshez az építőiparban és az infrastruktúrában.
A French National Federation of Public Works (FNTP) elnöke által vezetett zsűri január 18-án a párizsi díjátadón jelentette be a döntését. A zsűri 13 iparági specialistából állt, ők választották ki a legjobb kilenc pályázatot a vezető gyártók által beadott 90 nevezés közül.
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) 100% elektromos kompaktkotró prototípusa – jelenlegi nevén az EX2 – a földmozgatás és bontás kategóriában nyerte el a legjobb berendezésnek és munkagépnek járó Intermat innovációs díjat.
A koncepciógép a nulla kibocsátás mellett tízszer hatékonyabb, tízszer kisebb zajszinttel dolgozik, és tulajdonlási összköltsége is alacsonyabb a hagyományos megfelelőihez képest, ezért érdemelte ki a fejlődést hozó innovációnak járó elismerést az építőipari gépek kategóriájában.
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy az EX2 elnyerte ezt a világszerte elismert innovációs díjat” – mondta Ahcène Nedjimi a Volvo CE elektromobilitás specialistája és az EX2 projektvezetője. „Az EX2 egy forradalmi újításokat hozó munkagép. Az építőipari gépek villamosítása tisztább, csendesebb és hatékonyabb munkagépeket fog hozni – ez az iparágunk jövője. Nagyon örülök, hogy a zsűri felismerte ennek jelentőségét.”
A díjazott elektromos kompaktkotró
A díjazott technológia
Az EX2 prototípus teljesen elektromos, a belső égésű motort összesen 38KWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorok váltották fel, melyek elég elektromos energiát termelnek az akár nyolcórás intenzív munkához, például egy tömör talajon végzett ásáshoz.
A hidraulikus architektúrát elektromos architektúra váltotta fel; ez tartalmazza az elektromechanikai lineáris működtető egységet is, amely segít az erőátviteli lánc optimalizálásában. A hidraulikarendszer és a belső égésű motor eltávolításával, valamint a hűtési igény csökkentésével együtt járt a zajszint jelentős mértékű csökkenése.
„Nullás kibocsátásával és tízszer kisebb zajszintjével az EX2 jól használható sűrűn lakott területen az emberek zavarása nélkül, még éjszaka is” – nyilatkozta a projektvezető. „A tízszer nagyobb hatékonyság, valamint a karbantartási igény nélküli rendszerek azt jelentik, hogy sokkal alacsonyabbak a működési költségek és a tulajdonlási összköltség. És mivel az EX2 teljesen elektromos és nincs benne mechanikus joystick, távolról, mobiltelefonról vagy táblagépről irányítható.
Ez növeli a biztonságot a veszélyes munkakörnyezetekben. Ezenfelül az EX2 a hagyományos megfelelőjéhez hasonló erővel és teljesítménnyel rendelkezik, valamint gyorsabb sebesség jellemzi a kombinált mozgáskor. Mivel ez a mozgásfajta a legáltalánosabb ennek a gépnek az esetében, a termelékenység is nagyobb. Mindezt úgy érjük el, hogy nem veszélyeztetjük a gép teljesítményét, garantálva, hogy az ügyfél igényei teljesülnek.”
A gyártó célja, hogy a fenntartható járműmegoldások felé induljon, ennek az útnak a fontos a mérföldköve az új munkagép. A szakértők szerint az EX2 minden bizonnyal ez a világ első teljesen elektromos kompaktkotró prototípusa. A gép jelenleg még a kutatási projekt része, így kereskedelmi forgalomban nem kapható. A prototípus bemutatása áprilisban lesz az Intermaton.
Forrás: Volvoce.com, Fotó: Volvogroup.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?