Elektromos kínai haszonjárművek az Eurotrade kínálatában
2021. december 08.
A BYD márka már többek számára ismerős lehet Magyarországon, hiszen a gyártó 2017 áprilisában nyitotta meg Komáromban az e-busz gyárát. Azt azonban már kevesen tudják, hogy a BYD világszerte a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik az elektromos autók gyártása terén immár egymást követő négy évben (2015, 2016, 2017, 2018). Amennyiben az e-teherautók és e-buszok portfoliójára koncentrálunk, akkor azt látjuk, hogy a BYD egymaga több ilyen elektromos eszközt gyárt, mint a sorban utána következő cégek együttesen. A kínai márka széles termékkínálata az e-teherautók területén, valamint az Eurotrade Kft eddigi sikeres együttműködése a BYD elektromos autóbuszok vevőszolgálati hátterének kiépítésében és a BYD solar gyártmányainak hazai értékesítésében megalapozta a két cég kapcsolatainak további bővítését. A 2022-ben európai piacra bevezetni szánt modellek közt szerepel az ETP3 elektromos kisteherautó, ETM6 elektromos 7,5 tonnás teherautó alváz és a 18 tonnás összgördülő tömegű járműalváz is.
BYD ETP3
Az ETP3 kisteherautó legfőbb erénye a teljes terhelés melletti 275 km futásteljesítmény egy töltéssel. A töltési idő akár 1.5 óra is lehet DC töltővel. A furgon terhelhetősége is egyedülálló a maga nemében, ugyanis a 3.5 m3-es raktérbe 720 kg súlyú árut lehet pakolni.
A 7,5 tonna összgördülő tömegű ETM6 teherautó alváz terhelhetősége 3990 kg. A jármű hatótávja szintén egyedinek számít, hiszen teljes terhelés mellett 200 km-t lehet vele megtenni egy töltéssel. A töltési idő valamivel több, mint másfél órát vesz igénybe DC töltővel. A BYD ETP3 furgon és a BYD ETM6 alváz decembertől előrendelhető az Eurtotrade Kft-nél.
Eurotrade sajtóközlemény, nyitó fotó: BYD ETM6
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?