Manitou NewAg modellek
2018. április 05.
Az egy éve bevezetett Manitou NewAg sorozat fejlesztése több mint három évig tartott. Ez kiemelt projekt - az összesen 9 géptípus létrehozása - volt a gyártónál,hiszen a Manitou forgalmának egyharmada a mezőgazdasági rakodógépek eladásából származik.
2018. elejétől Magyarországon is elérhetőek a CVT fokozatmentes hajtással készült új típusok is. Ezeknél a rakodógépeknél a ZF által gyártott fokozatmentes hajtómű hidrosztatikus erőátvitellel párosul, ez együtt biztosítja a 3,5 - 4 tonna teher gyors mozgatását, ráadásul a rakodógép minden eddiginél finomabban és precízebben manőverezhető.
A Manitou a korábbi mezőgazdasági rakodóinak döntő többségénél a mechanikus nyomatékváltót preferálta. Azt vallották a francia mérnökök, hogy nehéz terepen való anyagmozgatáshoz sokkal megfelelőbb megoldás a mechanikus hajtás, mint a hagyományos hidrosztatikus. A hidrosztatikus hajtást CVT fokozatmentes váltóval kombinálva viszont már azokat a felhasználókat is meg tudja szólítani a gyártó, akiknek a gyorsaság és dinamika mellett a finom és precíz manőverezhetőség is ugyanolyan fontos.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?