Engcon tiltrotátor a világ legnagyobb lépegető kotrójához
2021. január 12.
17 tonnás tömegével és 255 lóerős motorjával jelenleg az Euromach R145 viseli a világ legnagyobb lépegető kotrójának címét. Pókszerű kialakításának köszönhetően a gép a legmeredekebb talajviszonyok közepette is képes pozíciót fogni, hogy különféle feladatokat végezzen el. Hatékonyságának további növeléséhez az R145 mostantól Engcon tiltrotátorral is felszerlehető.
Az olasz Euromach vállalat sokféle méretben gyárt lépegető kotrókat, melyek tömege 1,5 tonnától egészen 17 tonnáig terjed. E különleges célgépeket kimondottan arra tervezték, hogy képesek legyenek olyan meredek terepen is mozogni és munkát végezni, ahol a hagyományos gumikerekes és lánctalpas kotrók már nem boldogulnának. Az Euromach és az Engcon közti együttműködés az utóbbi cég olaszországi forgalmazója (Spektra) segítségével jött létre.
A Big Foot becenévvel is illetett Euromach R145 négy hidraulikus, gumikerékben végződő „lábbal” rendelkezik, melyek hossz- és oldalirányban is egymástól függetlenül tolhatók ki és húzhatók be. Ennek köszönhető, hogy a speciális kotró üzemkész szélessége 2430 és 4740 mm, míg hossza 5900 és 6700 mm között változhat. Mindez azt eredményezi, hogy az R145 igen agilis, ha mászásról van szó, és tekintélyes súlya ellenére sok olyan feladatot képes elvégezni, melyre semmilyen más gép sem lenne alkalmas.
Arra az esetre, ha a kotró nem állna biztosan a kerekein, külön karmok hajthatók ki, melyekkel a Big Foot képes megkapaszkodni a rézsűkön. Ez azonban azt is jelenti, hogy ha a gép elfoglalta a kívánt helyzetet – például egy meredek falú völgy alján – bonyolult lenne pozíciót váltani. Ilyenkor jön jól a tiltrotátor: a mechanikus csuklóval az R145 által hordozott eszköz könnyen a megfelelő helyzetbe fordítható.
Az Engcon csoport híre alapján Maép
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?