Építőgépes matiné Budapesten
2015. március 11.
Több fővárosi beruházáson dolgoznak most munkagépek, melyek a közlekedők számára talán bosszúságot jelentenek, viszont az építőgépek szerelmeseinek igazi kánaán az idei fővárosi tavasz. Szétnéztük a munkában álló budapesti gépek közt.
Széll Kálmán tér
A tér régóta tervezett felújítása idén január 12-én indult, a budai közlekedési központ a Kész kivitelezésében teljesen átépül, megszépül. Minket azonban most csak a téren dolgozó gépek érdekelnek. A felújítás legnagyobb sztárja kétségtelenül az az MFL mobil betonaprító gép, ami a helyszínen a betont aprítja. A 63 tonna össztömegű lánctalpas gép trailerrel mozgatható, a betontörmeléket zúzottkő-, vagy folyamikavics-méretűre is össze tudja törni (óránként 450 tonnával is végezni tud), de a vasbeton szerkezetek feldolgozására is alkalmas.
Az így felaprított betont a Széll Kálmán tér átépítésének kivitelezője újrahasznosítja majd a felújításkor útalapként, valamint a rekonstrukció ideje alatti ideiglenes térburkolatként. Alkalmazása ezen kívül azért is környezetbarát, mert a Széll Kálmán tér zúzott betontörmelékének helyszíni újrahasznosításával nem szükséges azt máshonnan rendelni és külső helyszínről odaszállítani, vagy máshová elszállítani.
A gép képen:
A tér amúgy most így néz ki (március 10-ei felvétel):
Margit-körút, Millenáris-projekt
Igazi lánctalpos kotró-buli zajlik most nem messze a Széll Kálmán tértől a Margit körúton. A Swietelsky vezette konzorcium január végén kezdte meg a Margit körúti közpark és mélygarázs-fejlesztés második ütemének munkálatait. Ennek során az egykori Melegpörgető épületét is lebontják, helyét majd egy park veszi át. Február közepén a 444 készített a bontásról felvételt, szerintük annál, hogy ezt nézzük, nincs jobb program Budapesten, amivel mi sem tudunk vitatkozni.
A 444 februári videója:
A helyszín amúgy most így néz ki (március 10-ei felvétel):
Lassan teljesen eltűnik az egykori Melegpörgető
Egy másik szögből
Margit-híd budai hídfő
Ne feledkezzünk el a budai fonódó villamos projektről sem, mely során új villamosvágányokat építenek Budán a jobb közlekedési kapcsolat céljából. Jelenleg a legnagyobb felfordulás a Margit híd budai hídfőjénél van. Mutatunk egy szomorkás esős képet még február végéről:
Fotók: BKK, MTI (Máthé Zoltán, Marjai János, Honéczy Barnabás) Videó: 444.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?