Hyundai-Cummins közös fejlesztés
2019. január 16.
2018 októberére elkészült a Cummins és a Hyundai által közösen fejlesztett elektromos minikotró, amely egy feltöltéssel képes végigdolgozni egy nyolcórás műszakot, majd az akkumulátorai kevesebb mint három óra alatt teljesen feltöltődnek. A Cummins-tól származó információk szerint a gép működése egyáltalán nem jár gázkibocsátással, mellyel párhuzamosan zajszintje is igen kedvező.
Mivel egyre több település részesíti előnyben a zöld megoldásokat, jelentősen megugrott a kereslet az olyan zéró emissziós gépek iránt, melyek megbízhatósága eléri, vagy akár túl is szárnyalja a dízelmotoros modellekét. A gyártók szándéka szerint az új prototípus, melyet a Cummins rugalmasan alkalmazható BM4.4E típusú akkumoduljai látnak el energiával, a teljesítmény optimalizálásához szükséges tesztelésére, a szerkezet terhelhetőségének igazolására, illetve az elektromos minikotrók népszerűsítésére szolgál majd.
A két nagymúltú vállalat korábban arról kötött egyezséget, hogy közös összefogásban fejlesztenek elektromos minikotrókat a piac számára.
„Mialatt a személyautók piacán folyamatosan nő az elektromos járművek részesedése, úgy látjuk, hogy az építőgépek terén is egyre komolyabb népszerűségre tesz szert az elektromos meghajtás, ami nem is csoda, hisz egyszerre képvisel környezetbarát és gazdasági szempontból fenntartható megoldást” – olvasható D.S. Kim, a Hyundai alelnökének nyilatkozata a cég sajtóközleményében. „Véleményünk szerint a nagyvárosi környezetben, gyakran lakónegyedek közvetlen közelében üzemeltetett minikotrók ideális géptípusok az elektromos meghajtás jelentette nullemissziós tulajdonságok és kedvező zajszintek bemutatásához” – tette hozzá az alelnök.
Forrás: Cummins
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?