Idén 75 éves a JCB
2020. február 13.
Idén ünnepli alapításának 75. évfordulóját a JCB, Nagy-Britannia egyik legsikeresebb mezőgazdasági és építkezési eszköz gyártója.
A JCB története az egyik legnagyobb sikersztori a brit ipari történelemben. Joseph Cyril Bamford (JCB), hasonlóan Ganz Ábrahámhoz vagy Weiss Manfrédhoz, egy ország iparának fejlesztésében járt élen tudásvágyával és kitartásával. A XX. század egyik legsikeresebb brit vállalatának megalapítója jelenleg a globális iparág egyik legismertebb neve.
A II. világháború alatt a brit légierőnél szolgáló, Staffordshire-ben élő Joe Bamford leszerelése után, 1945 októberében kezdett el a helyi gazdák számára acélból készült pótkocsikat építeni, - miután az édesapja unokatestvére kirakta a családi vállalkozásból (Henry Bamford & Sons). Használaton kívüli légvédelmi óvóhelyek és katonai járművek fölösleges részeiből építette meg első pótkocsiját egy kis garázsban Uttoxeter-ben egy használt hegesztő készülékkel.
A legenda szerint az első pótkocsit egy régi mezőgazdasági gépre és 45 angol fontra cserélt el a helyi piacon. Az üzletből származó pénzből építette meg a második pótkocsiját. Mr. Bamford elsőnek gyártott pótkocsija és a nála használt hegesztőgép Rocesterben a JCB központjában a hely büszkeségeként tekinthető meg.
A rákövetkező években, számos dolog történt. Először is, Joe Bamford kibővítette kínálatát kettő és négy kerekes acél pótkocsikra. Továbbá kifejlesztett egy hidraulikus billentő rendszert, amit Európában elsőként használt az általa készített pótkocsiknál.
Innen indult a mezőgazdasági eszközök és járművek, később az építőgépek gyártása. Ma a cég a világ 3 legjelentősebb iparági szereplője között található. Négy kontinensen 14 000 alkalmazottja van a cégnek, árbevétele az egy évvel ezelőtti adatok szerint 3,35 milliárd angol font volt.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?