JCB hidrogén motor: nagy lépés előre

Zöld lámpa a belső égésű hidrogén motor kereskedelmi célú alkalmazására.

2025. január 13.

A angol építőgépgyártó JCB január 10-én jelentette be, hogy belső égésű hidrogén motorja forgalomba hozatali engedélyt kapott kereskedelmi célú járművekben történő alkalmazásra. A cég közleménye szerint ez az első ilyen engedély az építőgép gyártó szektorban.

A JCB elnöke, Lord Bamford nyilatkozata szerint „Ez nagyon fontos pillanat a JCB életében. Azzal indul az újév, hogy ennyi európai országban kaptunk engedélyt a hatóságoktól. Ez nagyon fontos a belső égésű hidrogénmotor jövője szempontjából”.

Anthony Bamford és Boris Johnson

Már Európa 11 országában van a JCB-nek engedélye arra, hogy hidrogén üzemű motorját kereskedelmi forgalomba hozza és több más országban is folyamatban van az engedélyeztetési eljárás. Elsőként a holland hatóságok bocsátottak ki engedélyt. Őket követte Nagy-Britannia, Észak-Írország, Németország, Franciaország, Spanyolország, Belgium, Lengyelország, Finnország, Svájc és Lichtenstein. A JCB közleménye szerint máshol is megkezdődtek  az engedélyezési eljárások, amik 2025. folyamán eredményre fognak vezetni.

A cég közleménye szerint már 130 motort gyártottak próbaüzemre kotró-rakodók, teleszkópos rakodók, generátorok számára.

A JCB 2023. januárjában mutatta be a prototípust, aminek nemzetközi bemutatója 2023. márciusban volt a Conexpo kiállításon. A gyártó közleménye szerint 122 millió dollárt invesztáltak a projektbe, amin az elmúlt három év folyamán150 mérnök dolgozott.

A cég szóvivője szerint még nincs kitűzve dátum a JCB hidrogénmotorral szerelt gépek kereskedelmi forgalomba hozatalára.

JCB közlemény, címlapfotó: a jelenlegi JCB hidrogén flotta, benne középen mobil utántöltő.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©