JCB óriásbefektetés a hidrogén meghajtásba
2021. október 20.
A JCB 100 millió fontot fektet egy ultrahatékony hidrogénüzemű motorok gyártását célzó projektbe – jelentette be a cég október 19-én. Mivel a JCB az első gépeket 2022 végégig kereskedelmi forgalomba kívánja hozni, az izgalmas fejlesztésen jelenleg is mintegy 100 mérnök dolgozik, akik mellé akár 50 további munkavállalót terveznek felvenni hasonló munkakörbe.
Egy hidrogénüzemű JCB kotró-rakodó prototípusról már korábban lerántották a leplet, melyhez ezúttal egy Loadall teleszkópos rakodó csatlakozott. Ez utóbbi gépet a London belvárosában megtartott rendezvényen mutatták be, melyen Boris Johnson brit miniszterelnök is megjelent. Mint ismert, a JCB világszerte piacvezető mind a kotró-rakodók, mind a teleszkópos rakodógépek terén.
A JCB hidrogéntechnológiájának következő megjelenésére a glasgow-i COP26 klímakonferencián kerül majd sor, ahol a világ vezetői az üvegházhatású gázkibocsátás nagymértékű csökkentésének lehetséges módjait fogják megvitatni. Mialatt a különféle kormányok egyre-másra jelennek meg a hidrogén alkalmazását támogató infrastruktúrák fejlesztését és a szén-dioxid emisszió leszorítását érintő stratégiáikkal, a JCB fokozatosan vezető szerephez jutott a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogéntechnológiák terén.
„A JCB és más brit gyártók újabb és újabb innovatív megoldásokat dolgoznak ki az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentése és az Egyesült Királyság zöld ipari forradalmának előmozdítása érdekében. Csodálatos volt látni a JCB ultrahatékony hidrogénmotorjait, melyek átformálhatják az ország gyártóiparát, hozzásegíthetnek minket klímacéljaink mihamarabbi eléréséhez, valamint felpörgethetik Nagy-Britannia hidrogéngazdaságát. Utóbbi nagyon izgalmas terület, mely elengedhetetlen a klímaváltozás elleni harchoz, az új munkahelyek létrehozásához és a befektetések Nagy-Britanniába csábításához” – nyilatkozta Boris Johnson.
Mint a JCB elnöke, Lord Bamford kifejtette: „A jövőben az általunk gyártottakhoz hasonló gépeket fosszilis tüzelőanyagok helyett valamilyen más technológiával kell majd üzemeltetni. Jelenleg dízelüzemű gépeket állítunk elő, így okvetlenül új megoldást kell találnunk, melynek érdekében már most is komoly lépéseket teszünk. Azért tettük le voksunkat a hidrogén mellett, mert úgy látjuk, hogy az elektromos hajtás nem jelent teljeskörű megoldást, ez pedig különösen igaz a mi ágazatunkban, hiszen csupán a kisebb eszközökhöz megfelelő. Mindez azt jelenti, hogy a továbbiakban is gyártunk majd motorokat, ám ezek ultrahatékony, megfizethető, technológiailag igen fejlett hidrogénmotorok lesznek, melyek nem bocsátanak ki szén-dioxidot, és jelenlegi beszállítóink megtartása mellett rövid időn belül megvalósítható a piaci bevezetésük. Iparágunk első hidrogénmotorjait tehát brit mérnökök fejlesztik Nagy-Britanniában. A hidrogénmotorok hozzásegíthetik az Egyesült Királyságot szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos céljai gyorsabb eléréséhez is.”
A JCB 2004 óta foglalkozik motorok gyártásával, melyeket az angliai Derbyshire-ben és az indiai Delhiben található üzemekben állítanak elő. A cég fontos mérföldkő küszöbén áll, ugyanis terveik szerint még az idei évben legyártják 750 ezredik motorjukat.
JCB sajtóközlemény, 2021. október 19.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?