Jelentős üzemanyag megtakarítás
2017. szeptember 13.
A JCB Hydradig, a legújabb Tier 4 Final/EU Stage IV szabályozásnak is megfelelő JCB EcoMAX motorral szerelt gumikerekes eszközhordozója, Szelektív Katalitikus Redukciós rendszerrel, azaz SCR-rel van felszerelve. A hatékony, 81 kW-os, azaz 108 lóerős motor karbamid alapú dízel kipufogó folyadékot (DEF) használadalékanyagként, ami a kipufogó rendszerbe fecskendezve, 88 %-kal csökkenti a potenciálisan káros nitrogén-oxid (NOx) mennyiségét.
A motor hatékonyságának ezen fajta növelése, akár 4 %-os üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet,mindez az előd gépnél már megszokott teljesítmény és nyomaték megtartásával. A fentiek következményében a felhasználók költségei is csökkennek.
A gép DEF tartállya 19 literes, így mivel a DEF felhasználás alacsony (min. 2 %), csak minden hatodik tankolásnál kell azt újratölteni, így minimális állásidővel számolhatunk. A Hydradig már a kezdetektől a Tier 4Final Ecomax motorhoz, és a DEF adagoló rendszerhez lett tervezve, így alkatrészeiben és a kiváló szervizelhetőségében nem történt változás.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?