Kimagasló értékmegőrzésért nyert díjat a Doosan csuklósdömpere

A Doosan DA30 csuklósdömpere nyerte el az EquipmentWatch idei értékmegőrzési díját a hátra billenő tehergépkocsik között.

2022. december 22.

Az elismerést 30 kategóriában osztják ki évről évre a vállalat piacvezető adatbázisára és több mint 9 millió piaci megfigyelésre alapozva. A díj odaítélését megelőzően az elemzők több mint 100 órát töltenek a mintegy 27 ezer modell kiértékelésével és rangsorolásával.

Az EquipmentWatch közlése szerint a tényszerű adatokon alapuló díjjal a legkiválóbb gyártókat ismerik el, legyen szó építőgépekről, emelőgépekről vagy épp mezőgazdasági eszközökről. Ehhez a cég saját fejlesztésű algoritmusait, értékvesztési mutatókat és más adatokat használ fel, amik alapján elemzőik megjósolják, mely eszközök kecsegtetnek a legelőnyösebb megtérüléssel öt éves távlatban.

Mindemellett az EquipmentWatch kínálja a piac vezető adatbázis-információs termékeit az építőgép-ipar számára, nem mellesleg pedig világelsőnek számít a nehézgépeket érintő független kutatások terén, mellyel több mint 15 ezer szakmai partnerét szolgálja ki az építőgépek, mezőgazdasági eszközök és emelőgépek ágazatában.

Doosan DA30

A Doosan csuklósdömpereinek legújabb generációját a Stage V-kompatibilis DA30-7 és DA45-7 modellek képviselik, melyek hasznos terhelhetősége 28, illetve 41 tonna. A kisebbik járműbe a Scania DC09 jelű 9 literes dízelmotorja kerül 276 kW (375 Le) teljesítménnyel, míg a nagyobbik DA45-7 dömperbe szintén a svéd gyártó szállítja a motort, ám a 13 literes DC13 egység teljesítménye már 368 kW (500 Le).

Ahogy minden Doosan csuklósdömperen, a fordítókoszorú a DA30-7 és DA45-7 modelleken is a törzscsukló előtt kapott helyet, ezzel biztosítva az első tengely egyenletes súlyelosztását még maximális csuklószög esetén is. A kéttengelyes független hátsó felfüggesztéssel párosítva a kialakítás azt eredményezi, hogy a terhelés mindvégig egyenletesen oszlik meg a hat kerék között. Emellett a kerekek mindegyike folyamatosan kapcsolatban marad a talajjal, ami különösen nehéz terepen (például laza talajon, egyenetlen felületeken, meredek emelkedőkön, szűk kanyarokban, vagy ezek tetszőleges kombinációjában) bizonyul hasznosnak.

A csuklókialakítás, a hátsó futómű és a hosszanti irányban döntött hátsó váz együttesen járulnak hozzá a kategória legjobb teljesítményéhez nehéz terepen és laza talajon egyaránt. Az egyedi karosszéria-kialakítás és a döntött hátsó vázrész egyenletes súlyelosztást biztosítanak az összes kerék közt, ezzel a Doosan gépei megbízható szállítóeszközök, ha laza talajon kell dolgozni. Emellett a csukló kialakításának az az előnye is megvan, hogy fordulás közben a jobb- és baloldali kerekek közt is egyenletes marad a súlyelosztás, ami igen fontos a hasonló tehergépkocsik tapadása és stabilitása szempontjából.

Kiegészítendő a piacvezető 6x6-os modelleket, a Doosan nemrég piacra dobta a DA45-7 4x4-es változatát is, mely a merevvázas dömperekkel hivatott felvenni a versenyt a 40 tonnás kategóriában. Ez az újdonság is az idei baumán mutatkozott be.

forrás és fotók: EquipmentWatch,Doosan Infracore

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©