A Komatsu Europe idén május közepén mutatta be az EU Stage V-kompatibilis D71-24 hidrosztatikus hajtású (HST) dózert, ami teljesen új modell a vállalat bulldózer-palettáján. Miután a hangsúly a kimagasló sokoldalúságon van, a vadonatúj modell EX, EXi, PX, és PXi kivitelekben is megvásárolható.
A D71EX-24/PX-24 modellek üzemi tömege 22.600 és 24.000 kg között változik, a rendelkezésre álló tolólapok mérete pedig 5 köbméterig terjed. A takarékos Komatsu dízelmotor 2.100-as percenkénti fordulaton 179 kW (240 Le) teljesítményt ad le, és teljesíti az EU Stage V emissziós norma előírásait.
A precíz, finom tükörképzésre és nagytömegű földmunkákra egyformán alkalmas D71-24 tervezésekor elsődleges szempont volt a kimagasló tartósság és sokoldalúság, melyhez ideális partner a nagykapacitású, kopásálló tolólap. A munkagép PLUS (Parallel Link Undercarriage System) fantázianevű járóművében forgóperselyek találhatók a lehető legnagyobb rendelkezésre állás és az üzemeltetési költségek alacsonyan tartása céljából.
Az EXi és PXi változatokon széria a gyártó második generációs Intelligent Machine Control (iMC 2.0) gépvezérlő rendszere, mely folyamatosan pásztázza a munkaterületet, és a begyűjtött adatok alapján tervezi meg a következő járatot. Termelékenység és pontosság terén jókora előrelépést hozott a D71-24, mely nem kis részben köszönhető az automatizált módoknak és az ergonomikus, „egyujjas” kezelőszerveknek, hisz ezek segítségével még a kevéssé tapasztalt gépkezelők is azonnal megfelelő színvonalon dolgozhatnak.
Nem mellékes, hogy a Komatsu gyári kiépítésű intelligens gépvezérlő rendszere mára túl van a 2 millió üzemórán az európai ügyfeleknél használt buldózereken. A rendszer élesben bizonyított, automatizált dózervezérlést kínál a vásárlók számára a Komatsu forgalmazóinál dolgozó tapasztalt szakemberek támogatásával – természetesen a kimagasló színvonalú minőség, megbízhatóság, pontosság és teljesítmény mellett.
D71-24 iMC 2.0 – a legfontosabb funkciók és előnyök:
Lift layer control
- Egyetlen gombnyomással automatikusan elteríti a meglévő rétegekből felszedett anyagot.
- Méri a területet, melyen áthalad, majd az adatokat felhasználja a következő járat megtervezéséhez.
- Egyszerű használat: egységes rétegek egy gombnyomással.
- Lehetővé teszi a termelés megduplázását (iMC nélküli modellekkel összevetve).
Tilt steering control
- Egy gombnyomással aktiválható.
- Oldalirányban automatikusan billenti, ezzel folyamatosan egyenesben tartja a tolólapot.
- 80 százalékkal kevesebb gépkezelői beavatkozás szükséges (tilt steering control nélküli modellekkel összevetve).
- Egyenletesebb felületet eredményez.
Quick surface creation
- Ideiglenes tervet készít a felületről egyetlen gombnyomással.
- A gépkezelő automatikus módban kezdheti meg az anyag leszedését vagy elterítését, majd a megfelelő időben tükörképzés módba válthat.
- Egyszerű felületek létrehozása egyetlen gombnyomással.
Multi GNSS
- Az iMC 2.0 többféle GNSS rendszert használ: GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou, QZSS
- Csökkenek a leárnyékoltságból fakadó kockázatok.
- Folyamatos és precíz munkavégzés.
Két GNSS tetőantenna
- Pontosság még rézsűkön dolgozva is.
- Észleli az oldalirányú elcsúszást és a fordulást a rézsűkön, és reagál is ezekre.
Proactive dozing control
- Csökkenti a tapasztalat jelentőségét, minden gépkezelő azonnal profi színvonalon dolgozhat.
- Folyamatosan figyelemmel kíséri a munkaterületet:
- Tolólap pozíciója; mi van a lánctalpak alatt.
- Eltárolja az adatokat és megtervezi a következő járatot – mindezt automatikusan.
- Képes folyamatosan automatikus módban dolgozni.
- Több mint 60 százalékkal növeli a termelékenységet.
Nyelvek
Az iMC 2.0 monitorja 25 EU-ország nyelvét képes megjeleníteni.
Forrás: Komatsu Europe
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?