Komatsu pofástörő Európában
2021. november 18.
A Komatsu által idén április végén bemutatott, Stage V dízelmotorral szerelt BR380JG-3 gépe különösen a nettó zéró CO2-kibocsátású mobil pofástörők iránt érdeklődő vásárlók körében tarthat számot komoly érdeklődésre. Figyelembe véve a Komatsu tisztább környezet érdekében tett vállalásait és a CO2-kibocsátás mérséklésére vonatkozó egyre növekvő ügyféligényeket, minden egyes Európában eladott BR380JG-3 része egy különleges CO2-kompenzációs programnak. Mint Vince Porteous, a Komatsu Europe termékmenedzsere kifejtette: „Úgy gondoltuk, jól illene az alkalomhoz, ha az új BR380JG-3 bemutatóját a nemzetközi Föld napjára időzítenénk, hiszen a BR380JG-3 a Komatsu első nettó zéró CO2-kibocsátású dízelmotoros gépe Európában."
A BR380JG-1 népszerűségére építő BR380JG-3 vadonatúj, kéttengelyes kialakítású vibrációs adagolója egyenletes anyagáramlást tesz lehetővé a hatékony, kétlépcsős szeparátor-rácssor irányába. A félautomata adagolórendszer automatikusan érzékeli a törő túlterhelését, illetve szintén automatikusan vezérli az adagolást, így garantálva az egyenletes, hatékony termelést.
A garatméret 1.065 mm x 550 mm, az automatikus pofabeállítás pedig felhasználóbarát jellegénél fogva megkönnyíti az üzemeltető számára, hogy egységnyi idő alatt a lehető legnagyobb mennyiségű anyagot dolgozza fel a kívánt méretre. Köszönhetően a 240 tonna/órás legnagyobb törési kapacitásnak és az 1.050 mm széles, 120 m/perc sebességű kihordószalagnak, 37 tonnás depóniák hozhatók létre anélkül, hogy a gépet el kellene mozdítani.
Extraként a BR380JG-3 törőhöz oldalsó meddőkihordó-szalag és mágneses szeparátor is rendelhető, melyek tovább fokozzák a sokoldalúságot. Az egy gombnyomásos indítás és leállítás funkcióval a gép működtetése rendkívül egyszerűvé válik, az alapáras rádiótávirányítással pedig a kezelők egyszerre többféle feladatot is végezhetnek, mely szintén a hatékonyságra van pozitív hatással.
A beépített nagy felbontású képernyő, melyen 27 nyelven jeleníthetők meg az információk, valós időben tájékoztat a gép állapotáról, az üzemanyagfogyasztásról és a gazdaságos működés feltételeiről.
A BR380JG-3 fejlett biztonsági rendszerein belül említést érdemel a kihajtható fellépő, melyen keresztül a talajszintről is könnyen hozzá lehet férni a gép különféle részeihez, mialatt megmarad a 2.870 mm-es szállítási szélesség. Emellett a törő új biztonsági korlátokat is kapott, a biztonsági hevederekhez pedig új rögzítési pontok állnak rendelkezésre.
Szintén fontos része a pofástörőnek a gyártó Komtrax telemetriarendszere, amely jelentéseket biztosít nemcsak a gép teljesítményéről, de a motor utókezelő-rendszerének állapotáról és a karbantartásokról is, mindezt ráadásul 4G-s mobilhálózaton keresztül.
Forrás: Komatsu Europe
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?