Kompakt gumikerekes kotróval állt elő a Hitachi
2023. január 19.
A Hitachi Construction Machinery (Europe) a korábbiaknál kisebb gumikerekes kotrót mutatott be. Az új ZX95W-7 nemcsak kompakt és mozgékony, de emelési kapacitása is meggyőző, ezzel jó megoldás városi munkaterületekre.
Az üzemeltetők többféle projekten vethetik be a gépet, beleértve az útépítési, általános építőipari, magasépítési és közműépítési munkákat is. Kompakt méretének és csekély fordulósugarának köszönhetően az új modell hatékonyan és biztonsággal dolgozhat hely szűkében, így gyalogosok és járművek közvetlen közelében is. A gyártó szerint a kétrészes gém felszerelésével és a gémfordítással jobban működik minden munkaterületen.
A négykerék-kormányzásnak köszönhetően a ZX95W-7 jól manőverezhető, a hatékonyságot pedig kimagasló emelési kapacitással is szolgálja. A sokoldalúság tiltrotátorral és gyorscserélővel is fokozható.
A fülkében a megfelelő helykínálat mellett az anyagok minősége is komoly szerephez jut. Az egyszerű kezelhetőséget a könnyen elérhető, jól átlátható kezelőszervek és a kisméretű kormánykerék segíti. A fülkéből jó kilátás nyílik, ezzel védve a bent ülőt és a gépet a potenciális veszélyektől. Hasonló célt szolgál a beépített tolatókamera is.
A stabilitást az alváz végén elhelyezett tolólap szolgálja, de felár ellenében egymástól függetlenül működtethető talpak is rendelhetők a gép bal és jobb oldalára.
Rendelkezésre állás szempontjából a strapabíró ZX95W-7 megbízhatósága a legfontosabb tényező. A kotró felszereltsége alapáron tartalmazza többek közt a légkondicionálót, a fűtött és légrugós ülést és az elektromos üzemanyag-feltöltő szivattyút. A gyártó nagy figyelmet szentelt az egyszerű karbantartásnak és tisztításnak, melyre jó példa, hogy a felsővázat sárvédők óvják a felvert szennyeződésektől.
A HCME kotró-termékmenedzsere, Wilbert Blom szerint „az új ZX95W-7 tökéletesen egészíti ki a Zaxis-7 családot azzal, hogy figyelemreméltó sokoldalúsága mellett kivételes mozgékonyságot és manőverezőképességet nyújt szűk helyeken. Jelentős igényt látunk a hasonló gépekre Franciaországban és Németországban, és az említett piacok szükségleteit az új modell elkészítésével szerettük volna kielégíteni. A rugalmasságot tovább növelő extrákkal – választhatók például szimpla vagy dupla kerekek – az európai üzemeltetők mindig az adott munkaterület sajátosságaira szabhatják saját kotróikat.”
Forrás: Hitachi Construction Machinery (Europe)
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?