A Kubota V5009 az év dízelmotora
2019. február 20.
A Diesel International magazin az új V5009 motorért ítélte oda a címet a Kubotának, mely egyben az első alkalom, hogy nem nyugati gyártóhoz került a díj.
A nagy hengerűrtartalmú V5009 motorcsalád kifejlesztését egyebek mellett az Egyesült Államokban, az Európai Unióban és Ázsiában életbe lépő szigorúbb emissziós normák indokolták. Napjainkban már minden ipari gépgyártóval szemben alapvető elvárás, hogy a környezetvédelmi előírásoknak igazoltan megfelelő, kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel ellátott erőforrásokat építsenek be termékeikbe. A Kubota komoly lépéseket tett a gépgyártók által támasztott igényeknek való megfelelés érdekében, mellyel az volt a vállalat célja, hogy a legnépszerűbb beszállítóvá váljon a 100 lóerő alatti tartományban. Az új V5009 révén a Kubota belépett a 200 lőerős osztályba is.
Amint Fabio Butturi, a Diesel International magazin főszerkesztője fogalmazott: „A díj méltó elismerése a Kubota japán mérnökei által végzett munkának, a DPF (dízel részecskeszűrő) rendszerbe vetett bizalmának, illetve a továbbfejlesztett regenerációs technológiáknak is. Az ötliteres kategória stratégiai fontosságú mind a mezőgazdaságban, mind az építőgépek dízelmotorjai esetében, emellett ez lehet a megfelelő méretű belső égésű motor az olyan nagyteljesítményű gépek hibrid hajtásláncaihoz, amilyenek például a nagyméretű kotrók.”
„A V5009 tökéletes motor ipari felhasználásokhoz, ugyanis jól ötvözi a megbízhatóságot és a teljesítményt, de akkor is kiváló arányokkal rendelkezik, ha a tömeget, a hengerűrtartalmat és a teljesítménygörbéket vetjük össze. Érdekesség, hogy a Kubota szakított a hagyományos japán visszafogottsággal, és az ötliteres motort már három évvel a sorozatgyártás megkezdése előtt, a 2017-es Las Vegas-i ConExpo kiállításon bemutatta, ami jól jelzi, mennyire fontos az új erőforrás a cég számára” – tette hozzá a főszerkesztő.
„Mivel a nagyteljesítményű és sokoldalú, ötliteres 09-es típuscsalád révén a vállalat új piaci szegmensekbe lép be, a V5009 sorozatgyártása újabb fejezetet nyit a Kubota történetében” – magyarázta Daniel Grant. „Több évnyi intenzív fejlesztőmunkát és tesztelést követően a motor megérett a piaci bevezetésre, és a Kubota motorfejlesztői joggal lehetnek büszkék az erőfeszítéseiket és odaadásukat megkoronázó díjra.”
Az „Év Dízelmotora” díj átadására a világ legnagyobb építőipari szakkiállításán, azaz a hamarosan kezdődő baumán kerül sor Münchenben. A Kubota történetének eddigi legszélesebb motorkínálatával készül a rendezvényre, melynek részeként megtekinthető lesz az új V5009 modell is.
Kubote BU Engine Europe sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?