Manitou Getz hibrid gépek
2018. október 04.
Két olyan építőipari gépet is tesztel a francia Manitou, amelyeket a német Deutz céggel közösen fejlesztett ki. A teleszkópos rakodók prototípusainak érdekessége, hogy hibrid, illetve teljesen elektromos hajtással vannak felszerelve.
A tiszta energiát használó erőforrásokat a Deutz csoport erre szakosodott e-Deutz részlege fejlesztette ki. A hibrid Manitou teleszkópos rakodó az MT 1335-ös típusnevet viseli, és eredeti változatában egy Deutz TCD 3.6 dízelmotor dolgozik. A tesztek során ezt egy TCD 2.2 erőforrással, valamint egy elektromos motorral helyettesítették, amelyek együttesen 100 LE (75 kW) leadására képesek.
A teljesen elektromos Manitou MT 1135 egy 60 kW-os elektromos erőforrástól kapja az energiát, az akkumulátor kapacitása pedig 30 kWh. Az újdonságok természetesen kisebb károsanyag-kibocsátással, alacsonyabb fogyasztással és kedvezőbb működtetési, fenntartási költséggel rendelkeznek elődeiknél. A Manitou az e-Deutz technológia legelső alkalmazójává vált a világon.
Az építőipari felhasználás mellett egyelőre nem hallani terveket arról, hogy a mezőgazdasági célú teleszkópos rakodókra is kiterjesztenék a hibrid/elektromos technológia alkalmazását. Az új Manitou gépeket a 2019 áprilisi müncheni Bauma kiállításon láthatja először a nagyközönség.
www.agrarunio.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?