Mecalac MCR: több az egyben
2020. április 26.
A francia cég a 2020-as ConExpo kiállításon mutatta be az új dizájnnal, fülkével és kezelőfelülettel érkező MCR széria legújabb generációját. A család a 6MCR, 8MCR és 10MCR modelleket foglalja magába, melyek típusjeleiben a szám a tonnában kifejezett üzemi tömeget jelöli. Közös pontként mindhárom gépben a Deutz 75 lóerős motorja dolgozik.
„Az MCR képes ásni, rakodni, a raklapokkal is megbirkózik, és eszközhordozóként is megállja a helyét. Így egyetlen géppel minden munka elvégezhető a munkaterületen” – fogalmazott Patrick Brehmer, a Mecalac tervezésért és termékfejlesztésért felelős vezetője.
A széria gépeinek legszembetűnőbb jegye a fülke mellett elhelyezett gém, melyet úgy terveztek, hogy nem csupán kotró- és rakodókanalak, de más szerelékek – például villák – használatához is ideális legyen. Sőt, a különféle kanalak fordított helyzetben is használhatók, ezzel a gépkezelők nagyobb anyagmennyiséget rakodhatnak és kotorhatnak. Kotráskor a kanál a tolólapon támaszkodik meg, vagyis az alváz közvetlenül a kanálnak adja át a tolóerőt.
A gém 130 fokban képes hátrahajlani, természetes ellensúlyként is funkcionál, ráadásul mind leengedett, mind felemelt helyzetben kompaktabbá teszi a kotrót.
10 kilométer/órás menetsebességével – amely duplája a hagyományos kompakt kotrók sebességének – a gyártó szerint az MCR modellek egyesítik a kompakt rakodógépek gyorsaságát és a kotrók forgóvázas kialakítását.
A joystick-es irányítással ellátott kotrókat úgy tervezték, hogy képesek legyenek falak közelében vagy a géppel párhuzamosan is árkot ásni, terheket emelni, raklapokat fektetni egy akadály fölé, vagy épp a talajszint alá beemelni őket.
JELLEMZŐK |
||
Üzemi tömeg |
5700 kg / 6100 kg |
|
Szélesség |
2030 mm |
|
Fordulósugár |
1170 mm |
|
Fordulókör |
2608 mm |
|
Haladási sebesség |
10 km/h |
|
Motorteljesítmény |
55,4 kW (75 le) |
|
Max. mélység |
- 3300 mm |
|
Felszaktó erő / Kotró |
2500 daN |
|
Kiszakító erő / Kotró |
4300 daN |
Mecalac gépbemutató alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?