Mecalac Revotruck: piacon a kiemelkedő fejlesztési siker
2024. július 12.
A Revotruc már öt díjat zsebelt be, köztük a rangos Red Dot Design Awards "Best of the Best" díját (ez a szakma egyik leghíresebb formatervezési versenye és a verseny legmagasabb elismerése). A koncepciómodell a 2022-es bauma kiállítás egyik sztárja volt.A napokban jelentette be a Mecalac, hogy kereskedelmi forgalomba került a gép.
Bár a dömperek tagadhatatlanul hatékony eszközei a nagy mennyiségű anyag szállításának, az építkezéseken bekövetkező összes szállítással kapcsolatos baleset közel egyharmada köthető hozzájuk. A balesetek gyakorisága különösen magas a 6 tonnánál nehezebb gépeken, ahol a szállított anyag mennyisége mozgás közben rontja a láthatóságot. E kockázat minimalizálása érdekében a Mecalac kutatás - fejlesztési csapata átfogó elemzést végzett a munkaterületeken és fő problémaként a láthatóságot, a stabilitást és a manőverezhetőséget azonosította. Ezek a megfigyelések voltak a mozgatórugói a Revotruck megalkotásának, egy innovatív modell koncepciónak, amelyet lényegében a nulláról fejlesztettek ki annak érdekében, hogy proaktívan kezeljék a fenti kihívásokat.
Az alábbi öt jellemző az, amely ezt a dömpert forradalmi géppé teszi:
Láthatóság: 360°-os kilátás. A forgatható fülke kilátást biztosít minden irányban, lehetővé téve a járművezetők számára, hogy a lehető legjobban koncentráljanak munkájukra és környezetükre, miközben megtarthatják a munkavégzést segítő kényelmes pozíciót.
Ergonómia: a forgatás gombnyomásra történik. A tervezők szándéka szerint a Revotruck dizájnjának középpontjában a kezelők állnak, a gyártó lehetővé tette a fülke egyetlen gombnyomással történő elforgatását. Ennek eredményeként a járművezetők mindig helyes testtartást tartanak fenn, és elkerülik a hátproblémákat azáltal, hogy kiküszöbölik azokat a munkahelyzeteket, ahol a hát és a nyak csavart.
Megközelíthetőség: beszállás minden oldalról. A vezetőfülke mindkét oldalán széles ajtók találhatók, amelyek biztonságos bejutást tesznek lehetővé függetlenül a fülke előre vagy hátra néző helyzetétől.
Mozgékonyság, manőverező képesség: új gépfelépítés. A merev alváz eleve biztonságosabb, mint a csuklós alváz, mivel a támasztási pontok állandóak maradnak, ezeket négy azonos méretű kerékkel látták el. A dömper több kormányzási móddal rendelkezik (2 kerék kormányzás, 4 kerék kormányzás, hátramenet), amely lehetővé teszi, hogy a dömper szűk helyeken, zárt térben is mozgékonyan dolgozhasson. A fordulási sugár felére csökkent a hagyományos csuklós dömperekhez képest.
Stabilitás: biztos mozgás és egyensúly. A hegyi terepekre tervezett traktorok megoldásai által ihletve a merev vázú, 4 kerék-kormányzású Revotruck kivételes stabilitást kínál. Az alváz két része közötti központi összeköttetés akár 20°-os eltérést is lehetővé tesz. Az alváz két oszcilláló része egymástól függetlenül is képes követni a talajfelszínt, biztosítva a stabilitást és az állandó tapadást minden terepen.
A Revotruck 6 tonnás és 9 tonnás változatban kerül piacra.
Mecalac alapján Maép, illusztráció: Mecalac
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?