Megérkezett a Doosan DL-7 homlokrakodó család utolsó tagja
2021. december 27.
A díjnyertes szériába annak legkisebb tagja érkezett meg utolsónak, ám az új jövevény is hasonló erényeket csillogtat, mint nagyobb testvérei: ezek közé tartozik az emelt teljesítményt csekélyebb fogyasztással kombináló, Stage V besorolású motor, a modern formaterv, az alacsony üzemeltetési költségek.
2200-as percenkénti fordulaton leadott 106 kW (144 Le) teljesítményével a Perkins 1204J jelzésű négyhengeres dízele biztosítja a rakodó erejét. A magasnyomású befecskendezés és a vezérlés finomhangolása tökéletes égéshez vezet, míg az utókezelő rendszer SCR-katalizátorral, oxidációs katalizátorral és hosszú élettartamú részecskeszűrővel oldja meg a kibocsátási értékek csökkentését.
A szerelékek egyszerű és kényelmes kezelését a joystickre helyezett proporcionális hüvelykujjkapcsolók biztosítják. Lefedve a lehetséges üzemi környezetek és feladatkörök teljes skáláját, széles választék áll rendelkezésre a vezető gyártóktól származó különféle abroncsokból, de ha az alkalmazás úgy kívánja, 300 kg-os extra ellensúly is rendelhető.
A sztenderd kanál kapacitása 2,0 m3, viszont talán még ennél is fontosabb a Z karos gémszerkezet által lehetővé tett komoly felszakítóerő és emelési kapacitás, illetve a tapadós anyagok leürítését segítő nagy kanálbillentési szög. Ha pedig extra nagy billentési magasságra és rugalmasságra lenne szükség, a DL200-7 megvásárolható HL változatban is, melynek a nagyobb emelési magasság mellett része a már említett 300 kg-os ellensúly is.
A LIS (Load Isolation System) gémcsillapítás a termelékenységet növeli, mivel mozgás közben stabilabbá teszi a rakodógépet. A gémszerkezet csillapításáról egy, a hidraulika-rendszerhez csatlakoztatott hidroakkumulátor gondoskodik, mely lengéscsillapítóként működik. Ennek köszönhetően kevesebb igénybevétel éri a gép vázszerkezetét, és kiküszöbölhetővé válik az anyag szóródása nagyobb haladási sebességnél. A rendszer előnyei rövidebb ciklusidőkben, nagyobb teljesítményben és takarékosabb működésben mutatkoznak meg rakodási-anyagmozgatási feladatok során.
A DL200-7 frissített hidrosztatikus erőátvitelt és megerősített, alapáron részlegesen önzáró differenciálművel ellátott tengelyeket kapott. Az új erőátviteli rendszer jobb gyorsulást tesz lehetővé, illetve finom, rángatásmentes haladást garantál a legzordabb körülmények között is. A végsebesség négy fokozatban korlátozható, az adott alkalmazás kihívásainak függvényében pedig ötféle menetmód közül lehet választani, míg a hidraulikus eszközökkel végzett munkához többféle fordulatszám-beállítás áll rendelkezésre. Az első-hátsó tengelyek részlegesen önzáró differenciálművei nemcsak a gumikopást csökkentik, de burkolt felületen sem engedik túlmelegedni a tengelyeket, és a kényelmet is növelik. Opcióként első-hátsó önzáró differenciálmű is vásárolható, melyek laza vagy felázott talajon is automatikusan biztosítják a maximális tapadást.
Az áttervezett hidraulika-rendszer és fődarabok tartósságot kölcsönöznek a gépnek, mialatt a karbantartást is leegyszerűsítik. Mindezt alátámasztandó, a gyártó alapáron 3 éves/5000 órás garanciát vállal minden DL200-7 homlokrakodóra.
Az új rakodógép gyári kiépítésben tartalmazza a DoosanCONNECT vezeték nélküli flottakezelő rendszer legfrissebb változatát.
Szöveg és fotó: Doosan Infracore Europe S.R.O.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?