Megérkezett a Liebherr és a Claas első teleszkópos rakodója

Januártól már piaci forgalomban van a Claas új Scorpion sorozata, melyet a Liebherrel közösen fejlesztett ki.

2018. január 18.

Az elismert Scorpion modellekkel a Claas már sok éve a teleszkópos rakodók piacának meghatározó szereplője. A Claas most az első, teljesen új Scorpion sorozatot mutatja be, melyet együttműködő partnerével, a Liebherrel fejlesztett ki.

Az új Scorpion modellek nagyobb emelőereje és új kezelő támogató rendszere nagyobb teljesítményt és kényelmet, illetve nagyobb biztonságot és megbízhatóságot nyújt. Ezt számtalan új tulajdonság teszi lehetővé. Ilyen például a Dynamic Power a motorvezérléshez, az új Smart Loading kezelőtámogató rendszer a munkahidraulika és túlterhelés elleni védelem finombeállításához, a teljesen automatikus rögzítőfék, a harántkormányzás negyedik kormányzási módként, illetve a teljesen újratervezett vezetőfülke kialakítás.  

Nagyobb teljesítmény

Az új Scorpion modelleket javított munkahidraulikájuk és nagyobb, 3,2-5,6 tonnás emelőerejük emeli ki a piactársak közül, melyek optimális teljesítményt és termelékenységet biztosítanak gyorsabb rakodási ciklusuk miatt. Nagyobb igénybevételekhez 2018 decemberétől egy újabb Scorpion modell 6 tonnás emelőerővel és 9 méteres emelési magassággal lesz majd rendelhető. További komoly fejlesztés az új sorozatban a nagy teljesítményű hajtásrendszer, amely különösen kényelmes és egyidejűleg pontos rakodást tesz lehetővé. Erre szolgál a bevált Varipower, illetve Varipower Plus hajtásrendszer három sebességfokozattal, melyeket kényelmesen, joystick-kal lehet irányítani. További biztonsági és kényelmi fejlesztés az elektro-hidraulikus rögzítőfék, mely azonnal aktiválódik, ha a gépkezelő elhagyja az ülést, ha megáll a gép vagy ha a gépkezelő leállítja a motort. Ahogy a gépkezelő megnyomja a gázpedált a rögzített menetirányba haladáshoz, egyben oldja a rögzítőféket is. Minden modell, az előző modellsorozathoz hasonlóan, Deutz dízelmotorokkal érkezik, melyek maximális teljesítménye 156 LE (115 kW), és megfelelnek a Stage IV (Tier4) károsanyag-kibocsátási normáknak.

Az új sorozat képen

Jól bevált gyors eszközrögzítő

Mindkét modell rendelkezik a bevált, robusztus Scorpion eszközrögzítővel, ami a régi sorozattal is kompatibilis. A 1033 és a 741-635-ös modelleknél az új sorozatból most először elérhető az oldalsó gémvezetés. A kiegészítő támasz munka közben a nagyobb távolságra történő szállítás vagy extrémebb talajmunka esetén is nagyobb biztonságot nyújt és kíméli a gépet. Németországon kívül, azon üzemeknek, amelyek kevésbé igényesek a teleszkópos rakodó munkájára szintén rendelkezésre áll egy egyszerű felszereltségű kezdő modell Varipower felszereltség nélkül.
A Liebherr vállalat szakértelme

Az új gyártási sorozat fejlesztésénél használták fel először a Liebherr építőgép specialistáinak szakértelmét. Az innovatív családi vállalkozás a jövőbeni fejlesztésekben is támogatja a Claas-t, mint együttműködő partner. A közös fejlesztés eredménye, hogy a teleszkópos gém forgáspontja most mélyebben helyezkedik el az alvázban, aminek következtében a látószög jobbra és hátra jelentősen megnőtt.

Új vezetőfülke kialakítás

Az új modellek fülkéit is teljesen átalakították és 360°-os kilátást nyújtanak. Minden fontos kapcsoló és vezérlőelem egyértelműen van elrendezve és ösztönösen használható. Az áttekinthető 3,5 hüvelykes kijelzőről a gépkezelő egyetlen pillantással le tudja olvasni a géppel kapcsolatos legfontosabb információkat, mint például a haladási sebesség, a kormányzás módja vagy a hidraulikaolaj-szint. 2018 tavaszától 7 hüvelykes kijelző is rendelhető, amely minden funkciót összekapcsol.

Forrás: Axiál.hu

Fotó: Axiál.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©